gardeshban.ir

باستان‌شناسان، مجموعه‌ای از آثار تاریخی را در مصر کشف کرده‌اند که به دوران حکومت فرعون «خوفو» تعلق دارند.
کد خبر: ۵۴۱۱۱
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشفی تازه از دوران فرعون «خوفو»


کاوش باستان‌شناسان در منطقه «عین شمس» واقع در قاهره به کشف آثار تاریخی منجر شده است که به زمان حکمرانی «خوفو» ـ فرعونی که در قرن بیست و ششم پیش از میلاد یا حدود ۴۵۰۰ سال پیش حکومت می‌کرد ـ تعلق دارند.

«عین شمس» که معنی آن در عربی «چشم خورشید» است، بخشی از شهر باستانی «هلیوپلیس» محسوب می‌شود. اکنون، یک پروژه باستان‌شناسی مصری ـ آلمانی در همین منطقه، به کشف پایه‌های «معبد خورشید» و چند تکه سنگ منجر شده است.

تمام این آثار تاریخی در لایه‌های مختلفی از ویرانه‌های این مکان کشف شده‌اند و به دوره‌های مختلف تاریخ از جمله رومی، ‌اوایل اسلام و عثمانی تعلق دارند. ‌با این‌حال، سنگ‌های گرانیتی که به دوران فرعون «خوفو» تعلق دارند، قدیمی‌ترین آثاری هستند که تاکنون در جریان این پروژه کاوشی کشف شده‌ است.

باستان‌شناسان همچنین بخش‌هایی از یک حیاط خلوت، پایه مجسمه «آماسیس» یا «اهمسه دوم» و بخش‌های از یک محراب متعلق به حوالی ۵۲۵ تا ۳۳۲ پیش از میلاد را نیز کشف کرده‌اند.

بخش‌های به جای مانده از «معبد خورشید» به دوران «پادشاهی نوین»؛ یعنی فاصله قرن شانزدهم تا یازدهم پیش از میلاد تعلق دارند.

کشفی تازه از دوران فرعون «خوفو»

باستان‌شناسان معتقدند کشف تعداد زیادی از تکه‌های به جای مانده از مجسمه‌هایی که بیشتر آن‌ها به شکل «ابولهول» ساخته شده‌اند، گواهی بر تداوم حضور خانواده‌های سلطنتی مصر باستان در این مکان است.

این نخستین‌ بار است که آثار تاریخی متعلق به دوران فرعون «خوفو» از دودمان چهارم مصر باستان در «هلیوپلیس» کشف می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار