gardeshban.ir

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: لوایح ایجاد 3 منطقه آزاد تجاری- صنعتی «دوغارون»، «سرخس» و «مازندران» به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.
کد خبر: ۵۴۱۲۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 29
گردشبان (gardeshban.ir) :



سید محمد حسینی با اشاره به ارائه 3 لایحه تاسیس منطقه آزاد تجاری- صنعتی «دوغارون»، «سرخس» و «مازندران» به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یکی از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در کشور کاهش موانع قانونی است که این امر از طریق تاسیس مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی میسر است لذا به منظور رفع موانع رشد و توسعه و ایجاد رونق اقتصادی در استان های خراسان رضوی و مازندران این لوایح تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

وی در ادامه درباره  ضرورت ارائه این لوایح، اظهارداشت: موضوع تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون به منطقه آزاد تجاری- صنعتی به لحاظ نقش موثر مناطق آزاد در توسعه سرمایه گذاری و صادرات به کشورهای همجوار و آثار و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن در سطح محلی و ملی با رفع محدودیت از مناطق مرزی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق مطرح شده است. همچنین ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی مازندران نیز درسه محدوده بندر امیرآباد، چیکرود و بندر نوشهر مصوب شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان‌کرد: شمال شرق کشور فاقد منطقه آزاد است و خراسان رضوی به دلیل پتانسیل های بالقوه و بالفعل در خصوص سرمایه گذاری های عظیم زیربنایی، مرزهای طولانی مشترک با کشورهای افغانستان و ترکمنستان و قرابت های موجود در تولیدات صنعتی، تجاری و فرهنگی و قرارگرفتن استان در مسیر ترانزیت ریلی و زمینی کالا به افغانستان و ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه می تواند آثار اقتصادی فراوانی به همراه داشته باشد.

حسینی تاکید کرد: لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس - دوغارون که به صورت تجمیعی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود در جلسه علنی و مورخ 15 اردیبهشت سال 1399 مصوب و به شورای نگهبان ارجاع شد اما به دلیل ضرورت بازنگری در مفاد لایحه و جلسه مورخ 8 اسفند 1400  هیات وزیران مقرر گردید، لوایح به صورت مجزا به مجلس ارائه شود لذا 3 لایحه مجزا به مجلس ارایه شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار