gardeshban.ir

پیست اسکی سقز که با نام پیست اسکی وزنه نیز شناخته می‌شود، در گردنه خان، محور سقز به بانه و در ضلع شمالی کوه وزنه قرار دارد. این منطقه حداقل ۶ ماه از سال پوشیده از برف است.
کد خبر: ۵۴۱۶۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
سقز (Saqqez) یکی از شهرستان های استان کردستان است که از شمال به تکاب، شاهین دژ و بوکان (آذربایجان غربی)، از شرق به دیواندره، از غرب به بانه و از جنوب به مریوان محدود می گردد. شهرستان سقز در شمال استان کردستان و در نقاط کوهستانی واقع شده است که به دلیل زمستان های بسیار سردش، یکی از سردترین نقاط شهری ایران است. یکی از مکان های تفریحی و ورزشی این شهر پیست اسکی سقز می باشد.

پیست اسکی سقز که با نام پیست اسکی وزنه نیز شناخته می‌شود، در گردنه خان، محور سقز به بانه و در ضلع شمالی کوه وزنه قرار دارد. این منطقه حداقل ۶ ماه از سال پوشیده از برف است. این پیست اسکی به‌ عنوان یکی از جاهای دیدنی سقز به حساب می‌آید که در ماه‌های سرد سال ارزش بازدید دارد.

کوه وزنه در ۴۰ کیلومتری غرب شهر سقز و نزدیک روستای خاپوره‌ده قرار گرفته است و ۲۷۱۵ متر ارتفاع دارد. این کوه جزء کوهستان زاگرس است و تونل گردنه خان از دامنه آن عبور می‌کند.

بهترین زمان سفر

از آنجایی که ارتفاعات گردنه خان و خصوصا کوه وزنه با آغاز اولین بارش‌های پاییزی و تقریبا از اواسط آبان ماه پر برف می شود، آذر ماه شروع فصل اسکی در کوه وزنه به حساب می‌آید. تا اواسط اردیبهشت برف قابل اسکی در این پیست باقی می ماند به همین خاطر به مدت 6 ماه می توان در این منطقه به اسکی پرداخت. لازم به ذکر است که عمق برف در اواخر فرودین ماه در تمام طول پیست بیش از یک متر خواهد بود.

مشخصات و امکانات 

پیست اسکی سقز ۱۲۰۰ متر طول دارد و به‌ تازگی نخستین بالابر اسکی در آن افتتاح شده است. این پیست دارای با قله‌ای با ارتفاع بالغ بر ۲۷۰۰ متر از سطح دریا است که مکان مناسبی برای تفریح جوانان و علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی است.

از امکانات این پیست می توان به سرویس بهداشتی، پارکینگ، کافه، رستوران و امکان آنتن دهی موبایل اشاره کرد. این پیست در سال های اخیر با نصب بالابر رفاه خوبی برای گردشگران ایجاد کرده است.

حتی اگر زیاد اهل ورزش‌های زمستانی نیستید، دیدن طبیعت پوشیده از برف، کوه‌های مرتفع و مناظر بسیار زیبای این پیست و منطقه آن می‌تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد.

چطور به پیست سقز برویم ؟

اگر می خواهید از این پیست دیدن کنید باید به شهرستان سقز بروید تا بتوانید به گردش در این منطقه بپردازید. برای رفتن به این محوطه باید از جاده سقز به بانه استفاده کنید تا به آن برسید. می توانید از وسایل نقلیه عمومی هم استفاده کنید و به این منطقه بروید.

برای مسیریابی بهتر است از بومیان ساکن سقز آدرس دقیق پیست را جویا شوید و قبل از رفتن در فصل زمستان بهتر است در مورد وضعیت جاده‌ها اطلاعات کافی کسب کنید و تجهیزات گرمایشی و ایمنی به همراه داشته باشید.

آدرس: استان کردستان، محور سقز به بانه، ضلع شمالی کوه وزنه

ساعت کاری: تمام روزهای هفته – اما اگر می خواهید از خدمات آن استفاده کنید بهتر است آخر هفته را برای سفر انتخاب کنید.

هزینه ورودی: برای بازدید از این محل نیازی نیست هزینه بپردازید ولی برای استفاده از خدمات آن باید هزینه ای را پرداخت کنید.





مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار