gardeshban.ir

آبشار آرانا (Arana Waterfall) یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان زنجان است که در ۲۷ کیلومتری شمال شهر خرم‌دره و بین دو روستای مغول‌آباد و آرانا واقع شده است.
کد خبر: ۵۴۱۶۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱-1401 March 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
زنجان یکی از استان‌های ایران است که در شمال غربی ایران قرار گرفته و از مناطق ترک‌‌نشین محسوب می‌شود. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا زنجان با داشتن آب و هوایی خاص و خنک، به عنوان بهشتی معتدل شناخته می‌شود که هر ساله میزبان عده‌ی کثیری از طبیعت دوستان است. یکی از جاذبه های دیدنی طبیعت زیبای این استان آبشار آراناست.

آبشار آرانا (Arana Waterfall) یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان زنجان است که در ۲۷ کیلومتری شمال شهر خرم‌دره و بین دو روستای مغول‌آباد و آرانا واقع شده است. دسترسی به این آبشار کاملا راحت بوده و جاده آسفالته تا نزدیکی آن کشیده شده است و با خودرو می‌توانید تا بالای آن بروید.

طبیعت بکر و شلوغ نبودن فضا موجب شده است که محیط اطراف کاملا تمیز و بدون زباله باشد. این آبشار بین صخره های بلند قرار گرفته و رفتن به پایین آبشار سخت و با تجهیزات کوهنوردی میسر است.

این آبشار به دلیل قرارگیری در منطقه بکر، سرسبز و زیبای خرمدره که یکی از مناطق خوش آب و هوای استان زنجان به حساب می آید، یکی از جاذبه های بی نظیر این استان است که هر ساله میزبان گردشگران زیادی است.

اگر به استان زنجان مسافرت کرده‌اید و قصد دیدن این آبشار را دارید حداقل نصف روز زمان بگذارید و از طبیعت زیبای این منطقه نیز لذت ببرید. در ادامه تصاویری زیبا از آبشار آرانا و منطقه سرسبز خرمدره را ببینید.

آدرس: استان زنجان، خرم دره‎، جاده ارانج











مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار