gardeshban.ir

پس از یک کوهنوردی هیجان انگیز و گذر از دشت ها و مناطق سرسبز و گاهی بدون درخت و علف، میتوانید از یکی از پدیده های طبیعی آن که یک غار یخی به طول ۱۰۰ متر است دیدن کنید که آب شرب مردم منطقه را تأمین می‌کند.
کد خبر: ۵۴۱۸۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۱-1401 April 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
نام درفک قطعا برای همه گیلانی ها و حتی بسیاری از گردشگران و کوهنوردان آشناست؛ کوهی در استان گیلان، یکی از قله هایی ست که همواره افراد زیادی برای گردش و تفریح به آن سفر می کنند. این کوه در غرب رشته کوه‌های البرز مرکزی در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رشت و ۲۷ کیلومتری شمال شرقی شهرستان رودبار، دهستان دشتویل در منطقه جنگلی سیاهکل واقع شده است. 

بعضی ها به این کوه آشیانه پرنده نیز میگویند علت نام گذاری آن نیز برگرفته از زبان تاتی به دو قسمت دال (نام پرنده ای از خانواده عقاب) و فک به معنی آشیانه می دانند.

جالب است بدانید که ارتفاع این قله به حدود ۲۷۳۳ متر می رسد.برای درسترسی به این قله مسیرهای متعددی وجود دارد که می توان آنرا از دو مسیر شرقی یعنی سیاهکل به سمت دیلمان، شاه شهیدان، اربناب و سپس درفک و مسیر غربی یعنی رستم آباد به سمت توتکابن، شیرکوه، لارنه،جیروفتی و سپس قله درفک رسید.

پس از یک کوهنوردی هیجان انگیز و گذر از دشت ها و مناطق سرسبز و گاهی بدون درخت و علف، میتوانید از یکی از پدیده های طبیعی آن که یک غار یخی به طول ۱۰۰ متر است دیدن کنید که آب شرب مردم منطقه را تأمین می‌کند. مردم منطقه در فصل زمستان بدلیل تجمع برف و یخ زدن درون آن تبدیل به یخچال طبیعی شده  برای سیراب کردن احشام خود از آن استفاده می‌کنند.

از آنجا که این غار تقریبا در تمام فصول سال برف را در خود نگه می دارد معمولا منبع تامین آب اهالی و چوپانان منطقه است.احیانا اگر قصد ورود به این غار را داشته باشید بدانید ورودی غار کمی باریک و تنگ بوده و ترجیحا با تجهیزات کامل کوهنوردی وارد شوید.گردش خاطره انگیز خود در کوه ها و جنگل های  درفک را میتوان در انبوهی از مه های غلیظ که تقریبا در زیر پای گردشگران وجود دارد تجربه کرد حتی می توان درجنگل های آن چادر زد و شب را در آنجا سپری کرد البته حتما وسایل گرمایشی لازم و لباس کافی با خود همراه داشته باشید چرا که در فصل گرم سال نیز ارتفاعات  بسیار سرد است.

به این نکنه توجه داشته باشید که برای رفتن به این قله تا یک مسیری را می توان با ماشین رفت و پس از آن حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بایستی پیاده وری کنید اگر از ماشین های آف رود استفاده می کنید میتوانید تا خود قله را با ماشین طی کنید.

معمولا گردشگران و مسافران فصول بهار و تابستان را برای سفر و گردش انتخاب می کنند اما میتوان گفت که بهترین فصل برای رفتن به قله درفک فصل پاییز است چرا که جنگل های منطقه با رنگ های زیبا و خش خش برگ ها زیبایی شگفت انگیزی رقم خواهد زد.

درفک بام استان گیلان و محل عبور فرشتگان.











مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار