gardeshban.ir

گزارش/
در دوران شیوع و پاندمی ویروس کرونا سفر کردن به ترکیه و هر کشور خارجی دیگری علاوه بر خطراتی که به همراه داشت، با محدودیت‌های بسیاری همراه بود.
کد خبر: ۵۴۲۱۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۱-1401 April 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
جدیدترین شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا


در دوران شیوع و پاندمی ویروس کرونا سفر کردن به ترکیه و هر کشور خارجی دیگری علاوه بر خطراتی که به همراه داشت، با محدودیت‌های بسیاری همراه بود. 

اکنون که در حال خواندن این مطلب، یعنی شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا هستید، باید بدانید که سفر به این کشور تا حد زیادی شبیه به گذشته و دوران قبل از کرونا شده است و محدودیت‌های کرونایی سفر به ترکیه تا حد خیلی زیادی کاهش یافته است. 

همراه باشید تا جزئیات آخرین وضعیت سفر به کرونا که در تاریخ 12 ژوئن 2022 منتشر شد را بدانید. 

شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا بارها تغییر کرد آخرین اخبار آن را در همین مطلب برای شما به اشتراک گذاشتیم. از اجباری شدن حس کد و سینک کردن آن به استانبول کارت گرفته تا الزام استفاده از ماسک و تزریق کامل واکسن کووید 19، اما در حال حاضر وضعیت بسیار تغییر کرده است و همه گردشگران بین المللی (مانند ایرانیان) محدودیتی برای سفر به ترکیه نخواهند داشت. پس اگر محدودیت‌های کرونایی ترکیه مانع از سفرتان به ترکیه میشد، حالا وقت مناسبی برای سفر است.

محدودیت‌های حذف شده جهت سفر به ترکیه

ترکیه مانند بسیاری از کشورهای دیگر جهت ایمن کردن ساکنینش از موج کرونا، قوانین مختلفی را جهت محدود کردن ورود گردشگران خارجی تعیین کرد که بسیاری از آن‌ها برداشته شده‌اند. مهم‌ترین محدودیت‌های کرونایی که در گذشته وجود داشتند و اکنون برای سفر به ترکیه الزامی نیستند، شامل موارد زیر می‌شوند. 

دیگر الزامی مبنی بر ارائه تست منفی کرونا پیش از سفر به این کشور وجود ندارد. 

نه تنها نوع و تعداد دوزهای واکسن‌ تزریقی الزامی نیست، بلکه حتی اگر واکسن‌ هم تزریق نکرده باشید می‌توانید به ترکیه سفر کنید.

نیازی به تهیه حس کد وجود ندارد و طبعا نیازی به متصل کردن حس کد به استانبول کارت نیست. 
عدم نیاز به تکمیل فرم ورود به ترکیه.

استفاده از ماسک در اماکن باز و عمومی الزامی نیست. 

توجه داشته باشید که سفر هوایی یا زمینی به ترکیه تفاوتی نمی‌کند و در هر صورت محدودیت‌های کرونایی گفته شده در ترکیه حذف شده‌اند.

استفاده از ماسک و نکات ایمنی در مراکز بهداشتی و محیط‌های بسته‌ای که هوا در آن جریان ندارد مهم‌ترین و به نوعی تنها شرط باقی مانده در ترکیه است که علاوه بر گردشگران خارجی، شامل ساکنین این کشور هم می‌شود. به طور کلی به دلیل وضعیت مطلوب سراسری آمار کرونا در این کشور بسیار کاهش یافته است، اما همچنان پیشنهاد می‌شود هنگام سفر، برای ایمنی خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید. 

 علاوه بر اینکه با شیوع کرونا، باید مقررات کشور مقصدتان را بسنجید، شرایط بازگشت به مبدأ هم اهمیت دارد و باید نسبت به آن آگاه باشید. اگر قرار باشد به ایران برگردید، همچنان طبق بخشنامه وزارت بهداشت ایران، همه کسانی که وارد ایران می‌شوند باید واکسن‌های مورد تائید کشور را به طور کامل تزریق کرده باشند یا در صورت عدم ترزیق واکسن باید تست منفی کرونا (PCR) به همراه داشته باشند. بنابراین یکی از دو شرط تزریق کامل واکسن کرونا یا تست منفی برای بازگشت به ایران از ترکیه یا هر کشور خارجی دیگری الزامی است. 


با توجه به اینکه ترکیه از مقاصد مهم سفر ایرانیان است، در این مطلب قصد داریم به شرایط جدید محدودیت‌های ترکیه و سوالات متداولی که برای مسافران پیش می‌آید بپردازیم.

۱. آیا برای ورود به ترکیه باید تست بدهیم؟

خیر، برای سفر به ترکیه دیگر نیازی به ارائه تست منفی کرونا نیست.


2. آیا در حال حاضر برای ورود و تردد در ترکیه نیاز به حس کد هست؟

خیر، در حال حاضر دیگر نیاز به دریافت حس کد ندارید.


3. آیا برای بازگشت به ایران باید تست منفی داشته باشیم؟

در صورت نداشتن کارت واکسن، تست منفی کرونا الزامی است. 


4. آیا لازم است استانبول کارت به حس کد متصل شود؟

خیر، با توجه به لغو حس کد در ترکیه، دیگر نیازی به متصل کردن استانبول کارت به حس کد نیست.

سوالات متداول پرواز

 1. آیا داخل هواپیما می‌توانیم الکل و انواع ضد عفونی کننده را با خود ببریم؟

به صورت کلی ورود افشانه به هواپیما ممنوع است ولی در حال حاضر به خاطر شرایط کرونایی سختگیری در این مورد از سوی ایرلاین‌ها انجام نمی‌شود. اما سعی کنید که محلول و افشانه با حجم کم با خود همراه داشته باشید

2.آیا فاصله‌گذاری در هواپیما رعایت می‌شود؟

در پروازهای بین المللی، به هیچ شکل رعایت نمی‌شود.

3.چه مقدار بار می‌توانیم با خودمان ببریم؟

مقدار بار هر ایرلاین با کلاس‌های پروازی مختلف، متفاوت است و باید به سایت ایرلاین مراجعه کنید.

در این مطلب آخرین شرایط سفر به ترکیه را مرور کردیم و نکاتی که پیش از سفر به ترکیه باید بدانید را به اطلاعتان رساندیم. از آنجایی که ایرانیان برای سفر به ترکیه نیازی به درخواست ویزا ندارند، بررسی شرایط کرونایی ترکیه و شرایط ورود به آن، مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنند. به طور خلاصه، ایرانیان برای سفر به ترکیه نه نیازی به ارائه تست منفی کرونا دارند و نه الزامی برای واکسنیه بودن آن وجود دارد. بنابراین اگر استفاده از ماسک در محیط‌های بسته‌ای که هوا در آن جریان ندارد را کنار بگذاریم، هیچ محدویت کرونایی برای  سفر به ترکیه وجود ندارد.

البته توجه داشته باشید که تمامی این قوانین مقطعی هستند و با کاهش یا افزایش آمار کرونا ممکن است تغییر کنند. چنانچه شرایط مسافرت به ترکیه شامل تغییرات جدیدی شود، این مطلب به روز رسانی خواهد شد تا شما بتوانید به راحتی از آخرین وضعیت سفر به ترکیه در شرایط کرونایی آگاهی لازم داشته باشید.



منبع: لست سکند
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار