gardeshban.ir

اشترودل مرغ و قارچ یکی از انواع اشترودل ها می باشد که بسیار ساده ولی خوشمزه است.
کد خبر: ۵۴۲۱۵
تاریخ انتشار : جمعه ۰۳ تير ۱۴۰۱-1401 April 03
گردشبان (gardeshban.ir) :



اشترودل مرغ و قارچ یکی از انواع اشترودل ها می باشد که بسیار ساده ولی خوشمزه است. این غذای خوشمزه را به همراه یک خمیر جادویی فوق العاده نرم به شما یاد خواهیم داد که می توانید برای مهمانی و تولد ها این اشتردول را تهیه کنید. شما می توانید مواد میانی این غذا را به سلیقه خود تغییر دهید. 

اشترودل مرغ و قارچ را می توانید با مرغ پخته شده و ریش شده تهیه کنید و یا می توانید مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید و در این غذای خوشمزه فست فودی برای شام یا نهار تهیه کنید. 

مواد لازم برای تهیه اشترودل مرغ و قارچ (خمیر جادویی)

آرد ۲ پیمانه
آب ولرم ۱ پیمانه
خمیر مایه ۱ ق غذا خوری
نمک ۱ ق چای خوری
روغن مایع ۶ ق غذا خوری
شکر ۱  ق غذا خوری

مواد لازم برای مواد میانی اشترودل مرغ و قارچ

سینه مرغ ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
قارچ ۱۰ عدد
فلفل دلمه ۱ عدد
رب ۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزا به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه مرغ به مقدار لازم
 
طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ خانگی

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا برای تهیه آب ولرم را داخل لیوان یا کاسه بریزید و خمیرمایه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا خمیرمایه کف کند. می توانید از خمیرمایه فوری استفاده کنید که نیازی به عمل آوری ندارد و مستقیم با مواد خشک مخلوط می شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه آرد را داخل یک کاسه بریزید و خمیرمایه عمل آمده و روغن و نمک را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست بیاید. در این مرحله کم کم آرد اضافه کنید و خمیر را برای ۱۰ دقیقه ورز دهید تا لطیف شود. خمیر جادویی را داخل یک کاسه قرار دهید و برای ۲ ساعت در جای گرم استراحت دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

شما می توانید سینه مرغ را آبپز کنید و یا می توانید سینه مرغ را خرد کنید. اگر زمان کافی ندارید پیاز را پوست بگیرید و نگینی خیلی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد مرغ خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و در ادامه فلفل دلمه و قارچ اسلایس شده ریز را اضافه کنید و هم بزنید و رد انتها رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله چهارم: تهیه اشترودل مرغ و قارچ

تابه را از روی حرارت بردارید. پف خمیر را با دست بگیرید و از خمیر چانه های یک اندازه بگیرید و روی هر خمیر مقداری مواد مرغی قرار دهید و به دلخواه پنیر قرار دهید و رول کنید و یا می توانید مانند گیسو ببافید و روی خمیر را با کمی زرده رومال کنید و خمیر را داخل سینی قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا خمیر مجدد پف کند و در فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا خمیر پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اشترودل مرغ و قارچ

می توانید مرغ را آبپز کنید و ریش ریش کنید و داخل مواد استفاده کنید.
مقدار آرد را می توانید کم و زیاد کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.
می توانید بجای رب از گوجه استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار