gardeshban.ir

یورونیوز/
تا کمتر از یک سال دیگر کسانی که قصد سفر به اتحادیه اروپا را دارند، باید مبلغی را به عنوان ورودی بپردازند.
کد خبر: ۵۴۲۳۳
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱-1401 April 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
لزوم پرداخت ورودی برای سفر به اتحادیه اروپا/ سیستم اطلاعات و مجوز سفر اروپا چیست؟


اتحادیه اروپا بالاخره تاریخ به کارگیری سیستم جدید «ETIAS» را اعلام کرد. کسانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند به موجب این سیستم باید برای سفر به این اتحادیه فرمی به مبلغ ۷ یورو را تکمیل کنند.

بر اساس قانونی که «قانون ۹۰ روزِ» نام دارد، بریتانیایی‌ها، آمریکایی‌ها، استرالیایی‌ها و بسیاری از شهروندان سایر کشورها می‌توانند هر ۱۸۰ روز یکبار تا سقف ۹۰ روز در اتحادیه اروپا اقامت داشته باشند. درصورتی که مسافران قصد داشته باشند روزهای بیشتری را در هر یک از کشورها سپری کنند باید ویزا دریافت کنند.

این مقررات جدید، کسانی را شامل می‌شود که به طور دائم در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا زندگی نمی‌کنند و یا ویزایی برای اقامت در آن‌ها را در اختیار ندارند.

قوانینی که شماری از شهروندان از جمله اغلب شهروندان آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی را به دریافت ویزای شنگن ملزم می‌کند همچنان پابرجا هستند.

«کمیسیون اروپا» معتقد است این روش تغییر کوچکی در روند سفر مردم به اروپا ایجاد خواهد کرد. از این رو، مسافران واجد شرایط، باید درخواست آنلاینی را به مبلغ ۷ یورو تکمیل کنند. البته این درخواست برای مسافران زیر ۱۸ سال و بالای ۷۰ سال رایگان است.

«ETIAS» یا «سیستم اطلاعات و مجوز سفر اروپا» قرار بود از اواخر سال ۲۰۲۲ به اجرا گذاشته شود با این حال این سیستم از ماه مه سال ۲۰۲۳ اعمال خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار