gardeshban.ir

باستان‌شناسان با کاوش در شهر تاریخی «پمپئی» به بقایای به جای مانده از لاک‌پشت و تخم‌هایش دست‌یافتند.
کد خبر: ۵۴۲۳۵
تاریخ انتشار : شنبه ۰۴ تير ۱۴۰۱-1401 April 04
گردشبان (gardeshban.ir) :



شهر تاریخی «پمپئی» که در سال ۷۹ میلادی بر اثر فوران آتشفشان نابود شد، سال‌ها محل کاوش باستان‌شناسان بوده‌ است. گروهی باستان‌شناسان با ادامه کاوش در این محل بقایای یک لاک‌پشت و تخم‌هایش را کشف کرده‌اند.

بقایای به جای مانده از این حیوان زیر یک انبار واقع در این شهر پیدا شده است و کارشناسان معتقدند این لاک‌پشت پیش از فوران آتشفشان جانش را از دست داده بود.

«والریا آمورتی» که به عنوان یک مردم‌شناس در این محوطه باستان‌شناسی فعالیت دارد می‌گوید: « این لاک‌پشت سعی کرده است حفره‌ای برای پنهان کردن تخم‌هایش حفر کند، اما موفق نشده و احتمالا همین هم دلیل مرگ او بوده است.»

این اکتشاف غیرمعمول با کاوش در محوطه‌ای صورت گرفته است که در سال ۶۲ میلادی در جریان یک زلزله شدید ویران شده و سپس به یک حمام عمومی مورد استفاده قرار گرفته است.

محل کشف این لاک‌پشت در ابتدا یک خانه مجلل با موزائیک‌های نفیس و نقاشی‌های دیواری بوده که قدمت آن‌ها به قرن یکم پیش از میلاد بازمی‌گشت. باستان‌شناسان نمی‌توانند تشخیص دهند چرا این خانه بازسازی نشده است و در عوض به یک حمام تبدیل شده است.

«گابریل زوکتریگل» مدیرکل «پمپئی» بیان کرد: « وجود لاک‌پشت در شهر و رها کردن عمارت مجلل، هر دو بیانگر شدت تغییراتی هستند که در پی زلزله سال ۶۲ به وجود آمدند.»

او افزود: «ظاهرا همه خانه‌ها بازسازی نشدند و مناطق مختلف شهر، حتی مناطق مرکزی آن به ندرت توسعه پیدا می‌کردند و در نتیجه آن‌ها به زیستگاه حیوانات وحشی تبدیل شدند...در عین حال، توسعه حمام‌ها گواهی بر اراده‌ای است که برای آغاز دوباره در «پمپئی» شکل گرفت.»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار