gardeshban.ir

مسؤولان شهر بارسلونا در اسپانیا تدابیر جدیدی را برای مقابله با مشکلات ناشی از هجوم تورهای بزرگ گردشگری اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۵۴۲۹۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ تير ۱۴۰۱-1401 April 07
گردشبان (gardeshban.ir) :



بارسلونا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا محسوب می‌شود و حالا مقام‌های این شهر مجموعه مقررات جدید و سختگیرانه‌ای را برای مقابله با مشکلات ناشی از ازدحام گردشگران اعلام کرده‌اند.

بر اساس این مقررات، محدودیت در تعداد گردشگران هر گروه و همچنین در ایجاد سر و صدا برای تورهایی که قصد دارند از مراکز تاریخی شهر، از جمله حوالی «کازا بالیو» استفاده کنند، ‌ اعمال خواهد شد.

با توجه به این‌که شمار بازدیدکنندگان از بارسلونا به آمار دوران پیش از همه‌گیری ویروس کرونا نزدیک شده است، این مقررات برای کاهش فشاری که بر ساکنان این شهر وارد می‌شود، به اجرا گذاشته شده است. در حقیقت، این تدابیر جدید با هدف از بین بردن اختلالی که بر اثر حضور تورهای پرجمعیت در مرکز شهر به وجود آمده، اتخاذ شده‌ است.

بر این اساس، راهنماهای تور باید بلندگو را کنار بگذارند و در عوض از هدفون استفاده کنند و یا بدون ابزار با صدای عادی صحبت کنند.

همچنین، مسؤولان برنامه‌ریزی تورها باید مسیرهای پیاده‌روی را از قبل انتخاب کنند که ایجاد مزاحمت را به حداقل برسانند. تورها باید از سیستم مسیرهای یک‌طرفه پیروی کنند و مسیرهایی که می‌توانند از آن‌ها عبور کنند نیز به ۲۴ خیابان و میدان محدود خواهد شد.

راهنماهای تور باید در مناطقی توقف کنند که فضای کافی برای توقف گردشگران وجود داشته باشد تا حضور تعداد زیادی گردشگر به مانعی برای عبور و مرور تبدیل نشود.

گروه‌ها حداکثر از ۳۰ نفر تشکیل خواهد شد، البته در خیابان‌های بسیار باریک تعداد اعضای تور به ۱۵ نفر محدود می‌شود. تورها برای بازدید از برخی از اماکن تاریخی باید در هر بار در قالب گروه‌های ۳ تا ۸ نفره بازدید کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، ورود گردشگران به بارسلونا پیش از وقوع همه‌گیری کرونا به شدت افزایش یافته بود، به گونه‌ای که گردشگری ۱۵ درصد از اقتصاد دومین شهر بزرگ اسپانیا را در برمی‌گرفت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار