gardeshban.ir

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران از اعطای نشان بین‌المللی مهر اصالت یونسکو به یکی از هنرمندان صنایع دستی این استان خبر داد و گفت: با اعطای مهر اصالت یونسکو به اثر هنرمند لاک‌تراش اهل میاندورود، تعداد هنرمندان مازندرانی دارای مهر اصالت به ۱۳ نفر رسید.
کد خبر: ۵۴۳۱۶
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱-1401 April 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
تنباکوچوله مازندران جهانی شد


مهدی ایزدی اظهار کرد: جلسه شورای جهانی صنایع دستی برای داوری آثار صنایع دستی هنرمندان کشورهای مختلف به منظور اعطای مهر اصالت یونسکو ماه گذشته در ازبکستان برگزار شد و از بین آثار فرستاده شده هنرمندان ایرانی عرصه صنایع دستی، یک اثر از  مازندران نیز شایسته دریافت این نشان معتبر بین‌المللی شناخته شد.

وی افزود: داوران شورای جهانی صنایع دستی، اثر «تنباکوچوله» ساخته سیدرضا موسوی‌راد هنرمند جوان و برجسته اهل میاندورود در رشته لاک‌تراشی را به عنوان یکی از آثار شایسته دریافت نشان مهر اصالت یونسکو معرفی کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: ۴۸ اثر از ایران برای داوری در شورای جهانی صنایع دستی معرفی شدند که ۳۸ اثر  ساخته ۳۶ هنرمند از ۱۲ استان در این داوری موفق به دریافت مهر اصالت شدند.

به گفته ایزدی نشان بین‌المللی مهر اصالت یونسکو یکی از مهم‌ترین رویدادهای مربوط به صنایع دستی در دنیا است که هر دو سال یک بار برگزار شده و برترین‌ها در رشته‌های مختلف صنایع دستی معرفی می‌شوند.

وی افزود: اصالت، هویت، کیفیت و قابلیت تولید انبوه با قیمت تمام‌شده مناسب، از جمله معیارهای انتخاب  آثار برای اعطای مهر اصالت است. سنجش محصولات با این معیارها تلاشی است تا ارتباط صنایع دستی ملل با بازارهای جهانی را تسهیل کند.

این مسئول اظهار کرد: پیش از این ۱۲ هنرمند صنایع دستی مازندران موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شده بودند و اکنون تعداد هنرمندان دارای مهر اصالت صنایع دستی مازندران به ۱۳ نفر رسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار