gardeshban.ir

در بخش شرقی لاهیجان و در پایین قله ای سرسبز و پوشیده از شمشاد به نام شیطان کوه که در قدیم آن را شاه نشین کوه می نامیدند، استخری بزرگ به وسعت ۱۷ هکتار و عمقی در حدود ۴ متر قرار دارد.
کد خبر: ۵۴۳۲۳
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱-1401 April 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
در بخش شرقی لاهیجان و در پایین قله ای سرسبز و پوشیده از شمشاد به نام شیطان کوه که در قدیم آن را شاه نشین کوه می نامیدند، استخری بزرگ به وسعت ۱۷ هکتار و عمقی در حدود ۴ متر قرار دارد که در گذشته مخزن آبی برای آبیاری مزارع برنج بوده و توسط آب های جاری شده از کوه تغذیه می شد. در وسط استخر لاهیجان جزیره زیبایی وجود دارد که به وسیله یک پل سیمانی طویل، به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است.



طول حاشیه این استخر نزدیک به ۲ کیلومتر بوده که در کنار بلواری زیبا قرار دارد و دور تا دور استخر را احاطه کرده و از مراکز دیدنی و تفریحی مهم لاهیجان می باشد. گفته می‌شود این استخر به دستور شاه عباس صفوی احداث شده است و در قسمت جزیره آن برای خود قصری عظیم جهت سکونت خود در اوقاتی که به لاهیجان می‌آمده، بنا نهاده بود که در حال حاضر هیچ گونه اثری از آن بنا باقی نمانده است.

این جزیره و بنایش به دهه 1370 به بعد تعلق دارند و تا چندی پیش به دلیل مشکلات حقوقی در آن به روی گردشگران بسته بود؛ اما از نوروز 98 امکان ورود به این قسمت دریاچه میسر شده است. خوبی این مکان این است که شما با رفتن به استخر لاهیجان می توانید از جاذبه های مهم لاهیجان همچون شیطان کوه در کنار استخر دیدن کنید و یا اگر دنبال هیجان هستید تله کابین لاهیجان را امتحان کنید.



اگر مسافر لاهیجان هستید حتما سری به استخر لاهیجان و فضای سبز اطرافش بزنید و یک پیاده روی آرامش بخش را تجربه کنید. در فضای سبز اطراف دریاچه امکاناتی مثل آلاچیق برای شما مهیاست تا پیک نیک برپا کنید. همچنین وسایل ورزش همگانی هم در بخش هایی از این فضای سبز به چشم می خورند. گاهی اوقات هم ممکن است امکان قایق سواری در دریاچه وجود داشته باشد.

در ضلع شمالی دریاچه امکان اجاره دوچرخه وجود دارد که در صورت ارائه خدمات می توانید گردشی متفاوت دور دریاچه داشته باشید. در برخی ایام سال هم مسابقه ماهیگیری در استخر لاهیجان برگزار می شود. همچنین، از آن جایی که در اطراف این دریاچه تعدادی رستوران و کافه وجود دارد، فرصت یک شکم گردی جذاب هم در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

آدرس: استان گیلان، لاهیجان، بلوار مطهری



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار