gardeshban.ir

گزارش/
جام جهانی 2022 که در نزدیکی ایران، کشور قطر، برگزار می‌شود و احتمال می‌رود هزینه سفر و اقامت در این کشور به مراتب کمتر از جام‌ جهانی‌های دوره پیشین باشد.
کد خبر: ۵۴۴۰۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱-1401 April 14
گردشبان (gardeshban.ir) :




تماشای جام جهانی از نزدیک در استادیوم‌های قطر می‌تواند فرصتی فراموش نشدنی باشد که در زندگی هر شخص به‌‍وجود می‌آید. جام جهانی 2022 که در نزدیکی ایران، کشور قطر، برگزار می‌شود و احتمال می‌رود هزینه سفر و اقامت در این کشور به مراتب کمتر از جام‌ جهانی‌های دوره پیشین باشد (مانند برزیل و روسیه)، این فرصت را فراهم کرده تا ایرانیان از نزدیک بازی‌های جام جهانی را تماشا کنند. 

بلیط های جام جهانی 2022 قطر انواع مختلفی دارند تا هوادارانی که علاقه‌مند به تماشای بازی‌ها هستند با توجه به علاقه، شرایط مالی و وضعیت اقامتی و جسمی‌شان بتوانند مناسب‌ترین بلیط را خریداری کنند. بنابراین انواع بلیط جام جهانی قطر باتوجه به مولفه‌های نوع دسترسی، صندلی جایگاه و وضعیت اقامتی متقاضیان (گردشگر بودن یا ساکن قطر بودن) متفاوت است. به طور کلی می‌توان 5 نوع دسته بندی را در این دوره از مسابقات جام جهانی شاهد بود که شامل موارد زیر می‌شوند:

دسته بندی 1 (Category 1): بهترین جایگاه‌های هر ورزشگاه که گران‌ قیمت‌ترین نوع بلیط‌های جام جهانی را هم دربرمی‌گیرند.

دسته بندی 2 (Category 2): بلیط‌های دسته بندی دو قیمت کمتری نسبت به دسته بندی 1 دارند و همچنین جایگاه‌ صندلی‌های آن به خوبی دسته بندی آن نیست، به طوری که بلیط‌های دسته بندی دوم به دلیل نسبت مناسب قیمت و جایگاه صندلی از محبوب‌ترین بلیط‌های استادیوم‌های جام جهانی قطر هستند.

دسته بندی 3 (Category 3): دسته بندی 3 ارزان‌ترین دسته بندی بلیط‌های جام جهانی است. گردشگران خارجی که برای تماشای بازی‌های جام جهانی به قطر سفر کرده‌اند می‌توانند آن را تهیه کنند.

دسته بندی بندی 4 (Category 4): این دسته‌بندی جایگاه‌های به‌خصوصی در هر استادیوم است که فقط برای ساکنین قطر قابل خریداری است و گردشگران بین المللی امکان خرید این بلیط‌ها را ندارند.

بلیط‌های ویژه افراد معلول: در تمامی ورزشگاه‌های امارات، بلیط‌هایی برای افراد معلول در نظر گرفته شده است که از امکانات مخصوصی برخوردار هستند و دسترس پذیراند.

این نکته را هم به‌خاطر داشته باشید که برخی از جایگاه‌‌ها به طور پیش‌ فرض قابل فروش نیستند و رزرو شده برای فیفا و اشخاص خاص است.

قیمت بلیط جام جهانی بلیط

بدون هیچ تردیدی مسابقات جام جهانی فوتبال یکی از پرمخاطب‌ترین و بزرگ‌ترین تورنمنت‌های ورزشی دنیاست. بنابراین با توجه به تقاضای زیاد برای بلیط‌های آن و البته ظرفیت محدود استادیوم‌های قطر برای جام جهانی 2022، قیمت بلیط جام جهانی عموما گران‌ است. در جدول زیر، قیمت بلیط های جام جهانی قطر را می‌توانید مشاهده کنید، اما پیش از آن بدانید که قیمت بلیط‌های هر مرحله با توجه به بازی‌ها (گروهی، حدفی، رده‌‎بندی و...)، دسته بندی بلیط‌هایی که در تیتر قبلی مشخص شدند و عوامل دیگر مانند کنسلی بودن بلیط‌ها، تغییر می‌کند.



 توجه: قیمت‌هایی که در این جدول مشاهده می‌کنید بر اساس خرید یک بلیط بازی مشخص شده‌اند.

زمان خرید بلیط بازی‌های جام جهانی قطر

هواداران فوتبال و جام جهانی در سه بازه زمانی مختلف فرصت تهیه بلیط بازی‌های جام جهانی را دارند که دو تا از آن‌ها به پایان رسیده است و فقط یک دور فرصت تهیه بلیط بازی‌های جام جهانی وجود دارد. در دور اول فروش بلیط های جام جهانی بیش از 800.000 بلیط فروخته شد که غالب آن‌ها را قطری‌ها، آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، مکزیکی‌ها و اماراتی‌ها خریداری کردند. فاز نخست فروش بلیط در تاریخ 9 فروردین (29 مارس) به اتمام رسید.

دومین فاز که با نام انتخاب اتفاقی یا Random Selection شناخته می‌شد تا تاریخ 9 اردیبهشت (29 آوریل) صورت گرفت و انتظار می‌رود سومین فاز فروش بلیط‌های جام جهانی در زمانی نزدیک به بازی‌های جام جهانی آغاز شود. چنانچه زمان دقیق مرحله سوم فروش بلیط جام جهانی قطر مشخص شود، این مطلب به روز رسانی خواهد شد. ضمن اینکه در لینک صفحه زیر می‌توانید تور جام جهانی قطر را تهیه کنید.



نحوه خرید بلیط جام جهانی

به دلیل تقاضای بالای خرید بلیط‌ بازی های جام جهانی قطر، مراحل خرید بلیط به آسانی آنچه فکر می‌کنید نیست، زیرا دولت قطر و فیفا جهت کاهش آمار هرچه کمتر بازار سیاه، بلیط بازی های جام جهانی و مشخص کردن یک قیمت واحد برای هر بازی، از از روشی یکپارچه استفاده کرده‌اند. به این صورت که گردشگران برای تهیه بلیط بازی‌های جام جهانی باید ابتدا به سایت فیفا به نشانی FIFA.com مراجعه کنند و یک حساب کاربری ایجاد کنند، در قدم‌های بعدی اطلاعات مربوط به تعداد همراهان و تعداد بلیط مورد نظر برای خریداری، نوع دسته بندی بلیطی که قصد تهیه آن را دارند، تیمی که طرفداراش هستند و قصد تماشای بازی‌های آن را در ورزشگاه دارند را مشخص می‌کنند تا نهایتا در قرعه کشی فیفا قرار بگیرند.

از آنجایی که استقبال بسیار زیادی از بازی‌های جام جهانی صورت می‌گیرد، تمامی متقاضیانی که قدم‌های پیشین را طی کرده‌اند، وارد قرعه کشی (به عبارت صحیح‌تر گزینش انتخابی یا Random Selection) می‌شوند. در این صورت اگر پرداختی‌ هم صورت گرفته باشد به حساب متقاضیان بازگشت داده می‌شود، اما از آنجایی که بازی‌های ایران مانند تیم‌های اروپایی مثل فرانسه طرفدار ندارد، متقاضیان ایرانی شانس بیشتری در تهیه بلیط (به صورت انتخاب گزینشی) دارند. انتخاب گزینشی در بازی‌ مقدماتی، فینال، رده بندی یا بازی‌ دو تیم پرطرفدار (مانند اسپانیا و آلمان) نقش پررنگ‌تری خواهد داشت.

همانطور که گفته شد پروسه خرید بلیط جام جهانی 2022 قطر به آسانی و سرعت آنچه فکر می‌کنید نخواهد بود، علاوه‌بر آن عدم امکان پرداخت بین المللی و انگلیسی بودن فرم‌های آن، سبب شده است تا افرادی که تمایل دارند بازی‌های ایران در جام جهانی را در ورزشگاه‌ها تماشا کنند، کار خود را به شرکت‌های واسطه بسپارند. توجه داشته باشید که به دلیل هزینه‌های بالای تورهای جام جهانی، سودجویان نیز از این فرصت استفاده لازم را خواهند کرد، بنابراین اگر قصد خرید تورجام جهانی از یک آژانس مسافرتی یا یک شرکت واسطه را دارید، از صحت و اعتبار آن اطمینان لازم را حاصل فرمایید.



کنسل کردن بلیط جام جهانی

به هر دلیلی این امکان وجود دارد که شما به تماشای بازی مدنظر خود نرسید و این موضوع را از قبل بدانید. در این صورت باید به سایت فیفا مراجعه کنید و بلیط خود را کنسل کنید. با این کار، هم درصد قابل توجهی از هزینه بلیط شما برگردانده می‌شود و هم این بلیط دوباره فروخته می‌شود تا افرادی که موفق به تهیه بلیط نشده‌اند، شانس مجددی داشته باشند. اگر مستقیما از سایت فیفا اقدام به خرید بلیط کرده باشید، مراحل کنسلی بلیط برایتان‌ آسان‌تر خواهد بود.

قدم بعدی پس از خرید بلیط

پس از اینکه موفق به خرید بلیط جام جهانی 2022 قطر شدید، سه گام تا تماشای بازی‌های این تورنمنت فاصله دارید. تهیه هایا کارت، مشخص کردن اقامتگاه و خرید تور جام جهانی قطر یا بلیط سفر به قطر اقدامات نهایی شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بعدی از خرید بلیط جام جهانی پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب هایا کارت قطر داشته باشید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار