gardeshban.ir

معبد جانگمیو یا جونگ میو در سئول، ساخته شده در اواخر قرن ۱۴، به عنوان یادبودی برای خاندان چوسون ساخته شد. امروزه در این معبد که جزو میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می‌رود، قدیمی‌ترین مراسم آئینی کامل جهان را می‌توان تماشا کرد.
کد خبر: ۵۴۴۲۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱-1401 April 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
معبد «جانگمیو» (Jongmyo) قدیمی‌ترین زیارتگاه سلطنتی کنفوسیوسی به شمار می‌رود که اولین بار در پایان قرن ۱۴ ساخته شد و در سال ۱۶۰۱ بعد از آتش سوزی حین جنگ ژاپن مورد بازسازی قرار گرفت. این پروژه بازسازی در سال ۱۶۰۸ به پایان رسید و پس از آن تا به امروز به عنوان گنجینه ملی کره از آن محافظت می‌شود. اگر می‌خواهید درباره تاریخ کشور کره اطلاعات مفیدی کسب کنید، بازدید از این معبد تجربه خوبی خواهد بود.

معبد جونگمیو سئول

اولین پروژه ساخت معبد جانگمیو تحت نظارت پادشاه «لی سئونگ گی» (Lee Seong Gye) که از ۱۳۳۵ تا ۱۴۸۰ زندگی کرد، آغاز شد. این معبد را به عنوان یادبودی برای خاندان چوسون که به مدت ۵ قرن (از ۱۳۹۲ تا ۱۹۱۰) در این کشور حکومت کردند ساختند. این زیارتگاه کنفسیوسی که لوح‌های حاوی آموزه‌های مخصوص خاندان سلطنتی را در خود نگهداری می‌کند، منبع خوبی برای یادگیری درباره مراسم و آیین‌های پرستش گذشتگان نیز به شمار می‌رود.

معبد جونگمیو سئول

تخته‌های اصلی از آتش سوزی نجات داده شده و در خانه‌ای در همان نزدیکی نگهداری می‌شود. لوح‌هایی که از ۱۹ پادشاه و ۳۰ تن از همسرانشان باقی مانده، امروزه در معبد نگه داشته می‌شوند و در کنار آن‌ها می‌توان صفحاتی درباره افتخارات و کارهای مهم هر پادشاه را نیز مشاهده کرد. ظاهر معبد جانگمیو بسیار ساده بوده و ساختمان‌های آن داخل یک دره، با پارکی سر سبز و تپه‌هایی کوچک محصور شده‌اند. این سازه در زمان خود یکی از بلندترین سازه‌های کره و یکی از بلندترین‌های آسیا بود. سالن اصلی این معبد ۷ اتاق دارد.

سه مسیر به معبد جانگمیو ختم می‌شود. مسیر جنوبی یک ورودی و خروجی برای روح پادشاهان تاریخی گذشته بود که به سمت محل نگهداری لوح‌های مردگان ختم می‌شد. دروازه شرقی برای پادشاه وقت بود و دروازه غربی برای شاهزاده و اجرا کنندگان مراسم سلطنتی استفاده می‌شد. مسیر شرقی و غربی در محلی که پادشاه و شاهزاده مراسم تزکیه و سایر آماده سازی‌های معنوی را انجام می‌دادند پیوند می‌خوردند.

معبد جونگمیو سئول

تورهای هدایت شده‌ای به زبان انگلیسی برای بازدید از معبد برگزار می‌شود که می‌توانند با توصیف نمادهای به کار رفته در طراحی بنا، تجربه بازدید شما را چند برابر غنی‌تر کنند. گروه‌هایی که قصد بازدید بدون استفاده از راهنما را دارند تنها در روزهای شنبه می‌توانند از معبد دیدن کنند. مراسم کنفسیوسی به صورت سالانه در اولین یکشنبه ماه می برگزار می‌شود. این مراسم شامل موسیقی باستانی، رقص و اجرای آئین‌های مذهبی می‌شود. پاییز و به ویژه اواخر ماه سپتامبر و اوایل اکتبر بهترین زمان سال برای بازدید از این جاذبه‌ گردشگری هستند. خوب است بدانید این مقصد تاریخی در سال ۱۹۹۵ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد و مساحتی بیش از ۱۹/۴ هکتار دارد. گفته می‌شود مراسم آئینی- یادمانی این معبد، یکی از قدیمی‌ترین مراسم‌های کامل دنیا به شمار می‌رود.

معبد جانگمیو در منطقه «جونگ نو» (Jongno) واقع در شمال رودخانه قرار دارد و با استفاده از مترو می‌توانید به آسانی به این یادمان تاریخی دسترسی داشته باشید. زیارتگاه جانگمیو همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها برای بازدید باز بوده و تنها روزهای شنبه امکان بازدید عموم بدون تور امکان پذیر است.


معبد جونگمیو سئول
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار