gardeshban.ir

به هر دلیلی که به بارسلون سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از کوه تیبیدابو و دیدنی‌های شگفت انگیزش را از دست ندهید. از هیچ کجای این شهر نمی‌توانید پانوراماهایی به این زیبایی ببینید.
کد خبر: ۵۴۴۳۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱-1401 April 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
بارسلون جدای از معماری‌های جهانی، جاذبه‌های معروف گردشگری، زیبایی طبیعی و سواحل آفتابی، یکی از بهترین شهرها برای تماشای مناظر هم به شمار می‌رود. برای دیدن یک تصویر پانوراما از شهر، هیچ جایی بهتر از کوه «تیبیدابو» (Tibidabo) نیست. این کوه با منار کلیسایش به راحتی از تمام نقاط بارسلون دیده می‌شود. کوه تیبیدابو با ارتفاع ۵۱۵ متر بلندترین نقطه شهر به حساب آمده و زیباترین منظره‌ها را نیز می‌توانید از بالایش تماشا کنید. در این کوه یک شهر بازی هم وجود دارد که در کنار کلیسای خیره‌ کننده‌اش باید به آن هم سر زد. برای رسیدن به تیبیدابو تنها یک سفر ۱۰ دقیقه‌ای با قطار از مرکز شهر پیش روی شما خواهد بود.

اگر خیلی علاقه‌ای به کوهپیمایی‌های طولانی ندارید، بهترین را برای رسیدن به بالای تیبیدابو، استفاده از تراموا یا واگن‌های مسافربری خواهد بود. مسیری که با این روش‌ها از آن عبور می‌کنید از بین هیجان‌انگیزترین خانه‌های شهر می‌گذرد. واگن‌های مسافربری این خط ریلی از سال ۱۹۰۱ مشغول فعالیت هستند که همین آن را تبدیل به یکی از قدیمی‌ترین واگن‌های مسافربری اسپانیا می‌کند.


شهر بازی تیبیدابو

شهر بازی تیبیدابو نماهای تماشایی بارسلون را با بازی‌های آدرنالین دار کودکی ترکیب می‌کند. شش منطقه مختلف این پارک برخی از جذاب‌ترین بازی‌ها را برای شما فراهم می‌کنند که از بینشان می‌توانیم به «کوه روسی»، «کشتی دزدان دریایی» و «گردباد» اشاره کنیم. شهر بازی تنها در روزهای شنبه و یکشنبه و برخی از دوشنبه‌های تعطیل باز است.

تیبیدابو

معبد قلب مقدس

در محوطه‌ای که افسانه‌ی کاتالونیایی ادعا می‌کند در آن مسیح به وسیله شیطان وسوسه شد، یک کلیسای رویایی و دیدنی قرار دارد. این کلیسا به نام «معبد قلب مقدس» (Templo Expiatorio del Sagrado Corazón) شناخته می‌شود و در بین سال‌های ۱۹۰۲ تا ۱۹۶۱ ساخته شد. در داخل کلیسا نقاشی دیواری‌های خیره کننده‌ای به همراه موزاییک‌کاری‌های رنگارنگ و یک سرداب نئو بیزانسی انتظار شما را می‌کشد. بد نیست بدانید نام تیبیدابو از قسمتی از انجیل گرفته شده و به معنی «من به تو خواهم بخشید» (tibi dabo) است. این جمله از طرف شیطان برای وسوسه مسیح در بالای این کوه گفته شد که قصد داشت با بخشیدن تمام سرزمینی که زیر پایشان بود او را به گناه بکشاند.

تیبیدابو

برج و پارک کُلسرولا

این مجموعه برای المپیک تابستانی سال ۱۹۹۲ ساخته شد و ظاهر فوتوریستی آن برای یکپارچه سازی تمام نیازهای مخابراتی و خبرگزاری لازم برای بازی‌ها طراحی گردید. بازدیدی از سکوی تماشا در طبقه دهم جزو واجبات سفر کوتاه شما به تیبیدابو محسوب می‌شود. برای رسیدن به این سکو که ۵۶۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته، تنها ۲/۵ دقیقه زمان لازم است و از بالای آن می‌توانید مناظری ۳۶۰ درجه از کل بارسلون را تماشا کنید.

تیبیدابو
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار