gardeshban.ir

آبشار دریبر یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان پاوه است که در لابه لای پیچ های تند جاده نوسود به پاوه زیبایی خاصی به منطقه داده است.
کد خبر: ۵۴۴۶۲
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱-1401 April 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار دریبر در استان کرمانشاه قرار دارد. آبشار دریبر یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان پاوه است که در لابه لای پیچ های تند جاده نوسود به پاوه زیبایی خاصی به منطقه داده است. این آبشار زیبا پس از ریزش از چندین ارتفاع کوتاه و بلند به رودخانه پاوه رود و سپس به رودخانه سیروان می پیوندد. 

کوه پایه ها و دامنه های زاگرس پر از آبشارهای فصلی و دائمی است ورشته کوه شاهو نیز از این قاعده مستثنی نیست. آبشارهایی که هر کدام به حسب موقعیت زیبایی خاصی دارد از آبشار قلوز در نوسود گرفته تا آبشار پاوه رود .

آبشار دریبر؛ جاذبه طبیعی و زیبای پاوه+ عکس

دره گنجگاه

یک از مناطقی که در پاوه گردشگاه و منطقه ی گردشگری است دره گنجگاه است. این دره علاوه بر وجه تاریخی دارای پوشش جنگلی بلوط ، زالزالک، مازو و … بوده و دارای چشمه ها و آبشارهای فراونی است. شاهو رشته کوهی عظیم با زیبایی هایی شگفت انگیز که چشم هر بیننده ای را به وجد می آورد و با ده ها قله ی سر به فلک کشیده و برف چال های هزار ساله کوهی است که هر ساله ما را به سوی خود فرا می خواند رشته کوهی که نوشتن و گفتن همراه با عکس از توصیف آن عاجز است. 

باید کوله را بست و خود به آنجا سفر کرد . امتداد شاهو طی خط الراسی از شهرستان مریوان شروع می شود و با عبور از شهرستان های پاوه و کامیاران و روانسر در استانهای کردستان و کرمانشاه پایان می پذیرد .


آبشار دریبر؛ جاذبه طبیعی و زیبای پاوه+ عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار