gardeshban.ir

بسیاری از مواد غذایی و حتی میوه‌ها و سبزیجات اگرچه سالم هستند اما رعایت نکردن برخی اصول ساده اما مهم در مصرف آنها، می‌تواند سلامت افراد را به طور جدی تهدید کند.
کد خبر: ۵۴۴۹۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱-1401 April 19
گردشبان (gardeshban.ir) :




متخصصان به برخی از رایج‌ترین مواد غذایی که می بایست در مصرف آن ها احتیاط کرد، اشاره کرده اند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

هسته‌های گیلاس

هسته گیلاس سرشار از اسید پروسیک است که به‌ نام سیانید نیز شناخته می‌شود؛ این ماده سمی است. اما اگر به‌ طور تصادفی یکی از این هسته‌ها را قورت دادید، نیازی به ترسیدن نیست چون به راحتی دفع می‌شوند. اما باید کاملا از گاز زدن و خوردن این هسته‌ها خودداری کنید.

سنجد نارس

سنجد حاوی لکتین و سیانید است که ممکن است باعث ایجاد بیماری شود. برای تقویت سیستم ایمنی و درمان علائم مربوط به سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا یبوست می‌توانید سنجد مصرف کنید. اما خوردن نوع نارس، پوست یا برگ‌های سنجد ممکن است باعث تهوع، استفراغ و اسهال شود.

جوز هندی

هنگامی که جوز هندی را به ‌مقدار اندک به محصولات پخته‌شده اضافه می‌کنید، طعم دلپذیری دارد. اما خوردن آن با قاشق، می‌تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. حتی کمتر از دو قاشق چایخوری جوز هندی می‌تواند برای بدن شما سمی باشد زیرا میریستیسین موجود در آن باعث توهم، خواب‌آلودگی، سرگیجه، گیجی و تشنج می‌شود.

برگ‌های ریواس

خوردن ساقه ریواس اشکالی ندارد، اما برگ آن را حتما جدا کنید. برگ‌های ریواس حاوی اسید اگزالیک است که به کلسیم متصل می‌شود و جذب آن را برای بدن سخت‌تر می‌کند. پس استخوان‌های شما نمی‌توانند آنطور که باید رشد کنند؛ ضمن این که شما در معرض خطر سنگ کلیه، لخته‌شدن خون، استفراغ، اسهال و حتی کما قرار می‌گیرید.

بادام تلخ

این بادام سرشار از آمیگدالین است؛ ترکیبی که ممکن است باعث گرفتگی عضلات، حالت تهوع و اسهال شود. هر دو نوع بادام - تلخ و شیرین - دارای آمیگدالین هستند؛ یعنی یک ترکیب شیمیایی که می‌تواند به سیانید تبدیل شود؛ اما بادام تلخ بالاترین میزان از آن را در خود جای داده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار