gardeshban.ir

در پی بروز تنش در سریلانکا، سفارت‌های عربستان و امارات در این کشور و وزارت خارجه‌های اردن، کویت، بحرین و ترکیه در بیانیه‌هایی از شهروندان خود در این کشور خواستند جوانب احتیاط را رعایت کرده و از محل تظاهرات و درگیری دوری کنند.
کد خبر: ۵۴۵۰۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱-1401 April 19
گردشبان (gardeshban.ir) :



سفارت عربستان در سریلانکا با انتشار بیانیه‌ای در توییتر از شهروندان خود در این کشور خواست احتیاط کرده، هوشیار بوده و از نقاط برپایی تجمع‌ها و تظاهرات‌ها دوری کنند و به دستوالعمل‌های مقامات سریلانکا پایبند باشند.

عربستان در این بیانیه اعلام کرد: با توجه به اتفاقات جاری در جمهوری سریلانکا از جمله اعتراضات و تظاهرات‌ها، سفارت به شهروندانی که قصد سفر به این کشور را دارند، توصیه می‌مند سفر خود را به تاخیر بیاندازند، همچنین از شهروندان مقیم این کشور و آنهایی که در حال حاضر در سریلانکا حضور دارند، می‌خواهیم نهایت احتیاط را در پیش گرفته و از محل تجمع‌ها و تظاهرات‌ها دوری کرده و به دستورالعمل‌های مقامات محلی پایبند باشند.

همچنین خبرگزاری "پترا"ی اردن اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور نیز در بیانیه‌ای از شهروندان خود که در سریلانکا حضور دارند، خواست از مکان تجمع‌ها و تظاهرات‌ها و نقاط تنش و درگیری دوری کنند.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: با توجه به تحولات و شرایط موجود در جمهوری سریلانکا از شهروندان اردنی حاضر در این کشور انتظار می‌رود، بالاترین سطح هوشیاری و احتیاط را در پیش گرفته و از دستورالعمل‌های مقامات این کشور پیروی کنند.

وزارت خارجه کویت نیز از شهروندان خود خواست سفرشان به سریلانکا را به تعویق بیاندازند و آنهایی که  در سریلانکا حضور دارند، از درگیری‌ها و اعتراضات دوری کرده و در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست در شرایط فعلی از سفر به سریلانکا خودداری کرده و آنهایی که در آنجا حضور دارند، از تجمع‌ها و تنش‌ها دوری کرده و فورا این کشور را ترک کنند.

سفارت امارات در کلمبو نیز از شهروندان اماراتی حاضر در سریلانکا خواست احتیاط کرده و در شرایط اضطراری با سفارتخانه در ارتباط باشند.

وزارت خارجه ترکیه نیز ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات به وجود آمده در سریلانکا طی تظاهرات اخیز، همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری و دوری از خشونت فراخواند.

روز شنبه اعتراضات گسترده‌ای در پایتخت سریلانکا آغاز شدند و تظاهرکنندگان به جای حرکت در مسیر تعیین شده برای تظاهرات، از ایست‌های پلیس عبور کرده و کاخ ریاست جمهوری را آتش زدند.

طبق گزارش‌ها، گوتابایا راجاپاکسه، رئیس جمهور سریلانکا کمی پیش از اینکه معترضان منزلش را محاصره کنند، از منزلش بیرون آورده شد.

سریلانکا در حال حاضر با بدترین بحران اقتصادی از زمان استقلال خود در سال ۱۹۴۸ مواجه است چرا که همه‌گیری کرونا به صنعت گردشگری آن که منبع اصلی ارز خارجی سریلانکا بود، ضربه زد و این کشور دیگر قادر به خرید مقدار کافی سوخت نیست.

همچنین این کشور با کمبود مواد غذایی، کالاهای اصلی، دارو گاز مواجه است و بخش‌های متعددی از این کشور با قطعی مستمر برق به دلیل کمبود سوخت مواجه هستند و بدهی‌های خراجی این کشور حدود ۵۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار