gardeshban.ir

آنکارا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه بوده که هرساله میزبان بسیاری از جهانگردان می باشد. وجود تفریحات و جاذبه های گردشگری بی نظیر در این شهر، سبب شده تا بسیاری از توریست ها چندین بار از این شهر زیبا دیدن به عمل آورند.
کد خبر: ۵۴۵۱۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱-1401 April 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
موگان نام یکی از دریاچه های زیبا و دیدنی در کشور ترکیه است که با پایتخت این کشور یعنی آنکارا نزدیک به 20 کیلومتر فاصله دارد و در شهرستان گولباشی قرار دارد. 

مساحت کلی این دریاچه حدودا 5.5 کیلومتر مربع است که از سطح دریا 972 متر ارتفاع دارد. دریاچه گولباشی موگان یکی از جاذبه های توریستی آنکارا می باشد که مورد بازدید تعداد زیادی از گردشگران و مسافران قرار می گیرد. دریاچه موگان زیاد عمیق نیست به طوری که متوسط عمق آن نزدیک به 5 متر می باشد.

این دریاچه از جمله دیدنی‌های آنکارا است که در سال ۱۹۹۰ به عنوان یک منطقه محافظت شده اعلام شد تا از تخریب آن جلوگیری شود. 

این امر سبب شد تا دریاچه موگان انکارا با رعایت قوانین به مکانی تفریحی برای تعطیلات آخر هفته تفریحات آنکارا تبدیل شود. دریاچه موگان تنها 3 کیلومتر با دریاچه همسایه خود یعنی ایمیر فاصله دارد و جالب است که بدانید در ۱۹۱۰ به دلیل بارش‌های فراوان این ۲ دریاچه با هم ادغام شدند.



امکانات دریاچه موگان آنکارا

دریاچه موگان امکانات لازم برای پیک نیک کردن را دارا می باشد و شما می توانید در فضای زیبا و دل انگیز آن ساعاتی را در کنار خانواده بگذرانید. 

در دریاچه موگان امکانات خوبی نظیر: رستوران، سرویس بهداشتی و مکان های کمپینگ وجود دارد که گردشگران می توانند از آن ها بهره ببرند. اگر برای پیک نیک به این دریاچه نمی روید و تنها با هدف تماشا کردن دریاچه راهی شهر گل باشی می شوید، می توانید از امکانات ماهیگیری که در این مکان در نظر گرفته شده هم لذت ببرید. علاوه بر ماهی، خرچنگ های زیادی هم برای صید، در دریاچه موگان وجود دارد.



قایق سواری در دریاچه 

قایق‌های مختلفی و در دریاچه برای سوارشدن موجود است و شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید که در زیر آن‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم:

قایق‌های موتوری کوچک: با این قایق‌ها می‌توانید به‌سرعت دریاچه  موگان را دیده و در محیطی نسبتاً شخصی به دیدار این دریاچه بروید. اما لازم به ذکر است که این قایق‌ها همراه با راننده اجاره داده می‌شود.

قایق‌های چند صندلی کوچک: یک سری قایق‌های دیگر هم وجود دارد که چندین صندلی دارد و حالت نیمه‌خصوصی دارد این قایق‌ها ارزان‌تر از قایق‌های پرسرعت است و بیشتر هم در دسترس هستند.

قایق‌های تفریحی بزرگ: این قایق‌ها دارای تعداد زیادی صندلی هستند و در آن‌ها غذا و نوشیدنی سرو می‌شود و گاهی پیش می‌آید که در آن‌ها موسیقی زنده و همچنین امکانات دیگر برای مورد کنندگان در نظر گرفته‌شده باشد.

قایق‌های پدالی: این قایق‌ها از تمام قایق‌های ذکرشده در بالا بیشتر در دریاچه موگان دیده می‌شوند و قیمتی نسبتاً ارزان دارند و محیط خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهند چراکه نیاز به راننده ندارند و تنها با پدال زدن به حرکت می‌افتد و شما می‌توانید مدتی را در دریاچه با قایق‌های پدالی بگذرانید و لذت فراوانی از این کار ببرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که درصورتی‌که به دریاچه رجوع کردید از این قایق‌ها استفاده کنید.

دیدنی های اطراف دریاچه موگان

دریاچه ایمیر فاصله کمی با دریاچه موگان آنکارا دارد و در عرض چند دقیقه می‌توانید خود را به آنجا برسانید. این دریاچه نیز چشم‌انداز جذابی دارد و جان می‌دهد برای ماجراجویی! از دیگر دیدنی های ترکیه در حوالی پارک موگان می‌توان به دشت‌های گولباشی اشاره که کرد همچنان بکر و دست‌ نخورده مانده و جایی عالی برای طبیعت‌گردی است. این ناحیه همه ساله میزبان طبیعت‌گردها و کوهنوردانی است که می‌خواهند از هیاهوی شهر دور شده و به آرامش برسند. همچنین فراموش نکنید که در داخل شهر آنکارا از قلعه، عبادتگاه آگوستوس، موزه تمدن، موزه هنر و مجسمه‌سازی، محله تاریخی هامامونو و غیره نیز بازدید کنید.



دسترسی

برای رسیدن به دریاچه موگان میتوانید با اتوبوس های EGO177، EGO108 ، EGO182 استفاده کنید تا به دریاچه موگان برسید. اگر با ماشین شخصی می خواهید به این مکان زیبا بروید جاده آنکارا-کنیا را مستقیم بروید و تابلوی بزرگ گلباشی را خواهید دید و در کنار آن هم دریاچه دیده می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار