gardeshban.ir

کاپ کیک بلک فارست یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لاکچری است که از آن به عنوان پذیرایی در مهمانی ها استفاده می شود.
کد خبر: ۵۴۵۳۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱-1401 April 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاپ کیک بلک فارست یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لاکچری است که از آن به عنوان پذیرایی در مهمانی ها استفاده می شود.



مواد لازم کاپ کیک بلک فارست

آرد¾ پیمانه
شکر دانه ریز¾ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
شکلات تلخ۸۰ گرم
پودر کاکائو⅓ پیمانه
آب جوش¾ پیمانه
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
سرکه سفید۲ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
روغن مایع¼ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری

مواد لازم برای فیلینگ

گیلاس۱ پیمانه
نشاسته ذرت۲ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
شکر¼ پیمانه
وانیل نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کاپ کیک بلک فارست 

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک بلک فارست خوشمزه در ابتدای کار فر را را حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه آب جوش را به همراه پودر کاکائو و شکلات تلخ درون یک کاسه مناسب ریخته و هم می زنیم.

مرحله دوم

زمانی که مخلوط شکلات و پودر کاکائو کاملا یکدست شد، آنرا به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. در ادامه درون قالب مافین کاغذهای کپسولی قرار داده، سپس به سراغ درست کردن کیک می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور آرد را به همراه جوش شیرین و نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، روغن مایع را به همراه سرکه سفید و مخلوط شکلات خنک شده به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس مواد خشک را طی ۲ مرحله به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دروانی مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه مایه کیک را درون کاغذهای کپسولی می ریزیم تا تقریبا دو سوم حجم آنها پر شود، سپس قالب را طبقه میانی فر می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم کاپ کیک ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در این فاصله مواد فیلینگ را آماده می کنیم، برای این منظور هسته گیلاس ها را جدا کرده و به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا نشاسته ذرت را به همراه آب لیمو ترش تازه و وانیل به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. زمانی که مایه فیلینگ غلیظ و شفاف شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم مواد فیلینگ کاملا خنک شود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله نهم

حالا قالب را از فر خارج کرده و کاپ کیک ها را روی توری می چینیم تا کاملا خنک شوند. زمانی که کاپ کیک ها کاملا خنک شوند، با کمک یک قاشق کوچک روی کاپ کیک ها یک حفره ایجاد کرده و با مقداری از مواد فیلینگ آنها را پر می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه روی حفره های ایجاد شده را با خامه قنادی می پوشانیم، سپس با گیلاس های آغشته به بریلو تزیین می کنیم. در نهایت کاپ کیک ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار