gardeshban.ir

هتل خانه مرشدی کاشان یکی از جذاب‌ترین و نایاب‌ترین هتل‌های شهر کاشان است.
کد خبر: ۵۴۵۵۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱-1401 April 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
هتل خانه مرشدی کاشان یکی از جذاب‌ترین و نایاب‌ترین هتل‌های شهر کاشان است. بدون شک همه ما در مورد زیبایی‌های شهر کاشان و بافت تاریخی، قدیمی و سنتی معماری‌اش تعاریف بسیار زیادی شنیده‌ایم اما به قول معروف: "شنیدن کی بود مانند دیدن؟" چرا که باید حتما خودتان این شاهکار معماری کهن ایران‌زمین را از نزدیک مشاهده کنید تا محو تماشای آن گردید. 

اگر بخواهیم در مورد قدمت این هتل به شما بگوییم حتم داریم که بسیار شگفت‌زده خواهید شد. چرا که قدمت این بنای قدیمی به ۲۵۰ سال قبل باز می‌گردد، اما این مجموعه زیبا و جذاب دقیقا در سال ۱۳۹۵ برای اقامت افتتاح گردیده و در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

هرچقدر که از زیبایی‌های بنای زیبای مرشدی کاشان به شما بگوییم باز هم کم است. چرا که اگر خودتان در آنجا حضور داشته باشید احساس خواهید کرد سوار یک ماشین زمان شده و به ۲۵۰ سال قبل رفته‌اید. جاییکه زندگی‌ها بسیار شیرین‌تر و دغدغه‌ها کمتر از زمان حال بود. حیاط این هتل دارای یک حوض بسیار زیباست که می‌توانید کنار آن نشسته و تمام افکارتان در مورد گذشته و آینده را فراموش کنید و از زمان حال نهایت لذت را ببرید. 

داخل این نمای زیبا به‌قدری زیبا و مجلل است که تصور خواهید کرد در زمان گذشته یکی از خان‌های بانفوذ و ثروتمند شما را به خانه خود دعوت کرده است. این هتل کلا ۲ طبقه و ۸ اتاق دارد که برخی از اتاق‌های پنج‌نفره حمام‌های قدیمی (خزینه سنتی) دارد که حمام کردن در آن بسیار لذت‌بخش و غیر قابل وصف است.

هتل خانه مرشدی کاشان در خیابان ملا حبیب‌الله شریف قرار دارد. جایی که یکی از جاذبه‌های تاریخی، معماری و گردشگری کاشان به شما می‌آید و اکثر گردشگرانی که به این نقطه می‌آیند، اکثرا دوربین‌به‌دست مشغول عکاسی از وجب‌به‌وجب این گنجینه با ارزش ملی می‌شوند. برای برخی‌ها که سنت‌گرا هستند و علاقه وافری به فرهنگ و سنت ایرانی دارند، اقامت در چنین جایی حتی لذت‌بخش‌تر از هتل‌های ۵ ستاره به شمار می‌آید. چرا که برای مثال شما می‌توانید هر وقت که دلتان گرفت روی تخت‌هایی که داخل حیاط هستند لم داده و مشغول گوش کردن به موسیقی سنتی ایرانی شده و برای لحظه‌ای آرامش واقعی را تجربه کنید.

اتاق‌های اعیانی این هتل با فرش‌های دست‌بافت نفیس و عتیقه‌جات جذاب تزئین شده‌اند که به فضای آنجا زیبایی خیره‌کننده‌ای بخشیده‌اند. از طرفی دیگر، لحاف و تشک‌ها و روتختی‌ها به سبک سنتی هستند و کمتر جایی می‎‌توانید نظیر آن‌ها را ببینید. به شما پیشنهاد می‌کنیم هر زمان که تصمیم به اقامت در هتل خانه مرشدی کاشان گرفتید حتما دوربین عکاسی‌تان را نیز همراهتان داشته باشید تا بتوانید از فضای داخلی و جذاب و همچنین نمای بیرونی این بنای قدیمی عکس‌های متعددی بگیرید.

شب‌هنگام هتل خانه مرشدی کاشان حال و هوای دیگری به خودش می‌گیرد و بسیار جذاب‌تر می‌شود. چرا که نورپردازی هتل از یک‌سو زیبایی‌اش را دوچندان کرده و از طرفی دیگر موسیقی سکوت طبیعت شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. برخلاف جاهای دیگر که پر از صدای همهمه مردم و ماشین‌ها و ... هستند این هتل در جایی بسیار بکر و خلوت قرار دارد و شب‌ها می‌توانید صدای جیرجیرک‌ها را شنیده و محو تماشای آسمان پرستاره کاشان شوید.

اماکن نزدیک به هتل خانه مرشدی کاشان

فاصله هتل خانه مرشدی کاشان تا حمام تاریخی سلطان امیر احمد: ۸۵۵ متر

فاصله هتل خانه مرشدی کاشان تا خانه تاریخی بروجردی‌ها: ۸۷۶ متر

فاصله هتل خانه مرشدی کاشان تا مسجد و مدرسه آقابزرگ: ۹۹۳ متر

فاصله هتل خانه مرشدی کاشان تا بازار تاریخی کاشان: ۱ کیلومتر

فاصله هتل خانه مرشدی کاشان تا تیمچه امین‌الدوله: ۱ کیلومتر

فاصله هتل خانه مرشدی کاشان تا خانه تاریخی طباطبایی: ۱ کیلومتر

فاصله هتل خانه مرشدی کاشان تا تپه سیلک کاشان: ۵ کیلومتر

فاصله هتل خانه مرشدی کاشان تا حمام فین کاشان: ۸ کیلومتر

فاصله هتل خانه مرشدی کاشان تا باغ فین کاشان: ۸ کیلومتر

فاصله هتل خانه مرشدی کاشان تا مجموعه تاریخی نیاسر: ۳۵ کیلومتر


هتل خانه مرشدی کاشان

هتل خانه مرشدی کاشان

هتل خانه مرشدی کاشان

هتل خانه مرشدی کاشان

هتل خانه مرشدی کاشان

هتل خانه مرشدی کاشان

هتل خانه مرشدی کاشان

هتل خانه مرشدی کاشان

هتل خانه مرشدی کاشان

هتل خانه مرشدی کاشان

هتل خانه مرشدی کاشان


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار