gardeshban.ir

آبشار لادر یا لادور در استان اصفهان واقع است. چشمه لادر به مجموعه ای از چشمه ها گفته می شود که در دل کوههای مشرف بر کمر بندی غرب خمینی شهر واقع گردیده اند.
کد خبر: ۵۴۶۰۵
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱-1401 April 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار لادر که علاوه بر آبشار نیاسر و آبشار آب ملخ،یکی از آبشارهای زیبای استان اصفهان است شامل مجموعه ای از چشمه ها می شود که در دل کوه های مشرف به کمربندی غرب خمینی شهر واقع شده است . آب بعد از خروج از این چشمه سار ها، از روی صخره ای به سمت پایین سرازیر می شود.

یکی از شگفتی های طبیعی منطقه خشک را می توان در چشمه و آبشار لادر شاهد بود. در همه فصول، می توان از جذابیت های منطقه بهره برد. در سی کیلومتری خمینی شهر، این آبشار قرار دارد. برای سفر به آن، در مسیر اصفهان به نجف آباد، وارد جاده دو شاخ به سمت اصغر آباد شوید و از آنجا جاده فرعی آسفالته ای با تابلوهای راهنمای جاده، شما را به سمت آبشار لادر راهنمایی خواهد کرد.

آبشار لادر یا لادور

آبشار لادریا لادور در استان اصفهان واقع است. چشمه لادر به مجموعه ای از چشمه ها گفته می شود که در دل کوههای مشرف بر کمر بندی غرب خمینی شهر واقع گردیده اند. این چشمه ها با وجود اینکه دارای آب فراوان نمی باشند صحنه های جالبی را بوجود آورده اند به طوری که هر ساله تعدادزیادی گردشگر را از سرتاسر ایران جذب خود می کنند.

خمینی شهر

شهرستان خمینی شهر یکی از شهرها تابع استان اصفهان و در شمال غربی این شهر تاریخی واقع شده است، بافت تاریخی این شهر به زمان ساسانیان می رسد، کهندژ که برسر راه اصفهان قرار دارد گویا پایتخت و مقر پادشاهان و حکام کیانی و ساسانی بوده است. 

شهرستان خمینی شهر در مرکز استان واقع شده است و از سوی شمال به شهرستان برخوار و میمه، از جنوب به فلاورجان، از شرق به اصفهان و از غرب به شهرستان نجف آباد محدود می شود. فاصله این شهر تا اصفهان ۸ کیلومتر بوده و دارای آب و هوایی معتدل و خشک است، از آنجا که خمینی شهر از سه ده به نام های خوزان، فروشان و ورنوسفادران به وجود آمده به آن سده می گویند.

مهمترین آثار تاریخی این شهرستان عبارتند از: ایوان یزدگرد، تپه آتشگاه، مسجد جامع خوزان، گورستان زارع آباد و آرامگاه امام زاده سید محمد، خانه مجیری و خانه سرتیپ سدهی اشاره کرد. ازنظر زمین شناسی بیشتر رسوبات دوران دوم از دوره کرتاسه در شهرستان گسترش دارد و بیشتر ترکیبات منطقه ترکیبات آهنی و ماسه سنگ است، تحت تاثیر موقعیت جغرافیایی و نفوذ توده های غربی و زاینده رود دارای آب وهوای خشک با تابستان های گرم و زمستان های نیمه سرد می باشد به طوریکه حداکثر دما درتیرماه ۴۰ درجه سانتی گراد و حداقل دما در دی ماه ۱۱ درجه سانتیی گراد است.

شهرستان خمینی شهر در زمستان و بهار تقریبا بصورت منظم دارای وزش باد به ویژه در طول روز است و بطور متوسط بین ۶/۵ تا ۱۲ کیلومتر برساعت وزش باد دارد. جهت وزش باد غالبآ از جنوب غربی و غرب به سمت شمال شرقی و شرق شهرستان می باشد. 

به طور کلی خاکهای شهرستان از بافت سنگین دارای نفوذ کم تشکیل شده اند که مناطق شمالی به علت کوهستانی بودن و وجود سنگریزه ها از بافت درشت و قلوه سنگ برخوردار و در مناطق جنوبی و نزدیک زاینده رود دارای رسوبات ریزبافت و لایه های شن تشکیل شده اند.

چشمه لادر در مسیر جاده خمینی شهر به نجف اباد در استان اصفهان قرار دارد برای دستیابی به اتوبانی که بسمت دانشگاه آزاد خمینی شهر منتهی می شود به سمت نجف آباد ادامه می دهیم تابلو مشخص و جاده اسفالت مارا به سمت چشمه و آبشار آن هدایت می کند.

مسیر دسترسی به آبشار لادر

برای دسترسی به لادر در خمینی‌شهر از طریق بلوار دانشجو و عبور از روی پل غدیر، به جاده کمربندی وارد شوید؛ سپس از کمربندی به‌سمت نجف‌آباد حرکت کنید و به جاده چشمه لادر که تابلوی آن ابتدای جاده نصب شده است یا از جاده مقابل جهاد دانشگاهی وارد شوید. با عبور از آب‌گذر زیر جاده کمربندی، می‌توان به جاده چشمه لادر وارد شد و با بازدید از این مکان زیبا و خاص از مشاهده طبیعت منحصربه‌فرد آن لذت برد.










مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار