gardeshban.ir

رییس ستاد مکه به زائرانی که درحال برگشت به ایران هستند، توصیه کرد از حمل وسایل ممنوعه در داخل کابین هواپیما و انتقال آب زمزم به قسمت بار خودداری کنند.
کد خبر: ۵۴۶۵۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱-1401 April 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
محدودیت‌هایی برای حمل «آب زمزم» در پروازهای حج


اکبر رضایی درحالی که به خروج تدریجی زائران از شهر مکه اشاره کرد، گفت: گفت: بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از حجاج ایرانی از فرودگاه جده به کشور بازگشته‌اند و سایر حجاج نیز در روزهای آینده از فرودگاه جده و مدینه عازم کشور می‌شوند.

رییس ستاد مکه افزود: بازگشت زائران ایرانی به کشور تا روز ششم مرداد ماه ادامه دارد.

به گفته او، در حال حاضر حدود ۲۷هزار و۴۰۰ زائر در سرزمین مکه حضور دارند و در روزهای آینده نیز بخشی از زائران به مدینه و بخش دیگر از طریق فردوگاه جده به کشور باز می‌گردند.

رضایی با بیان این‌که وضعیت پرواز زائران از فرودگاه جده مطلوب است، گفت: زائران باید به برخی توصیه‌ها، مانند به همراه نبردن وسایل ممنوعه در داخل هواپیما و وزن بارها در کیف‌های دستی برابر با دستورالعمل‌های ارسالی به کاروان ها دقت کنند.

او درباره مقررات حمل آب زمزم نیز توضیح داد: زائران فقط می‌توانند به تعداد بسیار محدود، آب زمزم بسته‌بندی شده (در بسته کوچک) در ساک دستی خود در هواپیما همراه داشته باشند و به هیچ وجه اجازه همراه داشتن و بردن آب زمزم در قسمت بار به هر شکلی داده نمی‌شود.

رضایی تاکید کرد: زائران برای جلوگیری از معطلی و همچنین رعایت مقررات تعیین شده حتما به دستورالعمل‌های مربوط به بار توجه جدی داشته باشند.

رییس ستاد مکه افزود: زائران توجه داشته باشند که اشیایی همانند قیچی، ناخن‌گیر، چاقو، برخی انواع اسباب‌بازی و اشیایی که در اصل جزو اشیاء ممنوعه هستند را در ساک دستی داخل هواپیما همراه نبرند و آن را در داخل چمدان یا کیف بار خود بسته‌بندی کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار