gardeshban.ir

آبشار ویکتوریا یکی از عظیم ترین و زیباترین آبشارهای دنیا می‌باشد که در جنوب قاره آفریقا بر روی رودخانه زامبزی واقع شده است.
کد خبر: ۵۴۶۷۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱-1401 April 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار ویکتوریا یکی از عظیم ترین و زیباترین آبشارهای دنیا می‌باشد که در جنوب قاره آفریقا بر روی رودخانه زامبزی واقع شده است. این آبشار عظیم برروی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. آبشار ویکتوریا که عریض ترین آبشار دنیا شناخته شده و جزء معدود مکان هایی در جهان است که در آن شاهد پدیده‌ی ماه‌کمان هستیم؛ این آبشار طبیعی و زیبا امروزه یکی از نقاط گردشگری آفریقا می باشد که سالانه گردشگران و جهانگردان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می کند.



آبشار ویکتوریا بر اثر حرکت تنداب‌های رود زامبزی (Zambezi) تشکیل شده است که بیشتر آن در زیمبابوه و بخش‌هایی از آن در زامبیا جریان دارد. این آبشار نیز به هر دو کشور تعلق دارد. جالب است بدانید که این آبشار تنها چیزی نیست که این دو کشور تقسیم کرده‌اند. پارک ملی آبشار ویکتوریا نیز بین دو کشور مشترک است.

آبشار ویکتوریا واقع در قاره ی آفریقا و کشور زامبیا است که ۱۰۸ متر ارتفاع دارد و در واقع ارتفاع آن، ۲ برابر ارتفاع آبشار نیاگارا است. این آبشار دارای چند دهانه است که دهانه ی اول، بزرگنرین دهانه محسوب می شود و رودخانه ی زامبیزی از آن سرازیر می شود، دهانه های بعدی در فواصل مختلفی از این آبشار قرار دارند و دارای طول های مختلفی هستند.



جریان و شدت آب آبشار ویکتوریا در حدی است که قطرات آب حاصل از ریزش آب این آبشار به دره،  تا ارتفاع ۴۰۰ متری به سمت بالا پرتاب می شوند. رنگین کمان های فوق العاده زیبایی که بر روی این آبشار تشکیل می شود، حاصل همین قطرات آب است. جالب است بدانید در این مکان می توانید رنگین کمان های شبانه را در زمانی که ماه در پرنور ترین حالت قرار دارد شاهد باشید.


دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی  چندین ماه در حوالی رود زامبزی (Zambezi) در آفریقای جنوبی سفر می‌کرد. در سال ۱۸۵۵ میلادی  او با   آبشاری بزرگ و حیرت‌انگیز روبه‌رو شد و اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید.



شنا در استخر شیطان (devil’s pool victoria falls)

شاید شنا در این استخر را بتوان یکی از هیجان انگیزترین و رعب آورترین تفریحات جهان دانست. در واقع در بخش بالایی دهانه ی اول این آبشار، یک صخره  ی بزرگ در لبه ی آبشار قرار دارد که مثل یک مانع در جلوی راه آب عمل می کند و از آنجا به بعد است که ریزش آب به پایین شروع می شود.

می توانید روی این صخره بایستید و به داخل این استخر شیرجه بزنید و شنا کردن را در آن تجربه کنید و یا اگر شجاع هستید، روی لبه دراز بکشید و از آن بالا به ارتفاع سرگیجه آور ۱۰۴ متری آبشار خیره شوید. البته شنا در این استخر رایگان نیست و برای آن باید حدود ۱۱۰ دلار بپردازید.



قایق رانی

این آبشار و رودخانه ی زامبیزی که آبشار در مسیر آن قرار دارد، جایگاه حیات وحش بی نظیری است که تماشای آن با هیچ چیز در دنیا قابل مقایسه نیست. یکی از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید، قایق رانی در قسمت بالایی رودخانه زامبیزی و تماشای حیات وحش است که ممکن است فقط یکبار در زندگی تان فرصت آن پیش بیاید.

بانجی جامپینگ

یکی از تفریحات ترسناک آبشار ویکتوریا ، بانجی جامپینگ روی پل این آبشار است که یکی از وحشتناک ترین مقاصد بانجی جامپینگ در دنیا هم هست. بانجی جامپینگ در آبشار یکتوریا هم یکی از این مقاصد است که از بالای پل آبشار ویکتوریا و در ارتفاع ۱۱۱ متری اتفاق می افتد و شما ر ا به دنیای ترس و دلهره در کنار یکی از زیباترین طبیعت های دنیا می برد.



رفتینگ

اگر فقط دیدن این آبشار برایتان کافی نیست و دوست دارید تا با آب های پر جوشش و خروشش آن یکی شوید، حتما رفتینگ را در آن امتحان کنید. برای این منظور باید یک مسیر ۷۵۰ فوتی را بالا بروید و سفر پر هیجان خود را از آنجا شروع کنید، قبل از شروع هم توسط یک فرد متخصص به خوبی چند ساعتی آموزش های لازم را می بینید تا بتوانید در حین آن، همه چیز را کنترل کنید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار