gardeshban.ir

آبشار مارگون (Margoon Waterfall) یکی از زیباترین آبشارهای کشور ایران می‌باشد و در شهرستان سپیدان استان فارس، دهستان مارگون واقع گردیده است.
کد خبر: ۵۴۶۷۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱-1401 April 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
استان فارس یکی از مقاصد گردشگری برتر در کشور است. جاذبه های این استان شامل طبیعت بکر و زیبا در گوشه و کنار آن، آثار تاریخی باشکوه چون تخت جمشید و بقایای تاریخی شاهان ایران است. همچنین شیراز، مرکز این استان یکی از زیباترین شهرهای ایران و دارای امکانات و مراکز خرید لوکس و جاذبه های فراوان است. همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به این استان سفر می کنند. یکی از جاذبه های طبیعی بسیار زیبای استان فارس آبشار مارگون است.



آبشار مارگون (Margoon Waterfall) یکی از زیباترین آبشارهای کشور ایران می‌باشد و در شهرستان سپیدان استان فارس، دهستان مارگون واقع گردیده است. این آبشار در حقیقت سرچشمه رودخانه است و در بالای کوه هیچ رودخانه‌ای نیست، بلکه از بدنه دیواره صخره‌ای کوه، بیش از چند هزار چشمه وجود دارد که آب از آن‌ها به بیرون ریخته می‌شود.

در بالای کوهی که آبشار از آن به پایین می ریزد تعداد زیادی چشمه وجود دارد و آب با شدت از آنها به بیرون می ریزد. این چشمه ها در کنار هم آبشار را تشکیل می دهند و شگفتی های آن را کامل می کنند. گفته می شود آبشار مارگون یکی از بلندترین آبشارهای چشمه ای جهان نیز هست. بیشتر آب مارگون از کمر و دیواره وسط کوه به پایین سرازیر می شود و در پایین دست، رودخانه ای درست می کند که تا نزدیکی شهر سپیدان (اردکان سابق) امتداد دارد. در انتهای این رود، آب به صورت نهری بزرگ به رودخانه کُمهر می‌پیوندد.



آبشار مارگون

با داشتن ارتفاع بالای ۲۲۰۰ متر، در فصول سرد در این منطقه شاهد قندیل‌های یخی در کنار آبشار خواهید بود. باغ‌های سیب، درخت زالزالک، بوته‌های زرشک در میان انبوه درخت‌ها جنگلی، زیبایی طبیعی آبشار را دو چندان می‌کنند. ساکنین روستای مارگون قومیت لر دارند و به لهجه‌ی زیبای لری صحبت می‌کنند.



اقامت در مارگون

در مسیر رسیدن به آبشار سوییت ها و مراکز اقامتی وجود دارند که می توانید برای شب ماندن از آنها استفاده کنید؛ اما اگر دوست دارید بیشتر با فضای طبیعی اطراف در ارتباط باشید می توانید در محوطه ها و سکوهای نزدیک آبشار، چادر بزنید. در روستاهای مارگون و کمهر که در نزدیکی آبشار هستند نیز می توانید اقامت داشته باشید.

امکانات

پارکینگ
سطل زباله
مغازه های مسیر آبشار
سرویس بهداشتی



مسیر دسترسی

مسیر دسترسی به آبشار تا نزدیکی آبشار ماشین رو بوده و در ادامه مسیری آسان برای پیاده‌روی است. مسیر منتهی به آبشار که از مجاورت روستاهای اطراف می‌گذرد، در فصل زمستان برف گیر بوده و گاهی راه‌های ارتباطی کاملاً قطع می‌شود. رسیدن به این آبشار از استان فارس، شهرستان سپیدان، منطقه مارگون یا از یاسوج، کاکان، منطقه مارگون میسر است.

آدرس: مرز بین استان فارس و استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان سپیدان فارس، جاده مارگون، آبشار مارگون

هزینه ورودی: برای هر نفر 5000 تومان

ساعت بازدید از آبشار: همه روزه 24 ساعته
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار