gardeshban.ir

آبشار چهرن یکی از دیدنی های طبیعی در رابر و در روستای ییلاقی و خوش آب و هوای چهرن محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۴۷۰۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱-1401 April 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.



شهرستان رابر در غرب کرمان رتبه نخست بارش های استان را از آن خود کرده است، شهرستان رابر اقلیمی کاملا متفاوت از شهرستان های شمالی و شرقی استان دارد و برعکس جنوب کرمان سردسیر محسوب می شود و مملو از مراتع سرسبز، کوهستان های پوشیده از انواع درختان وحشی و دارای متنوع ترین گونه های گیاهی و جانوری است. یکی از دیدنی های طبیعی این شهرستان آبشار چهرن است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

یکی از مناطق زیبا و جذاب منطقه رابر، منطقه چهرن می باشد و درختانی همچون گردو، صنوبر، زردآلو و نیز چشمه و چمنزار و مسیر رودخانه، زیبایی این منطقه را دو برابر کرده است. بخشی از جمعیت این روستا را عشایری که به این قسمت ییلاق میکنند تشکیل داده است.



آبشار چهرن یکی از دیدنی های طبیعی در رابر و در روستای ییلاقی و خوش آب و هوای چهرن محسوب می‌شود. روستای چهرن در دامنه‌های کوهستان لاله زار واقع شده است. در 2 کیلومتری شمال روستا رودخانه‌ای خروشان از دل کوه‌های لاله زار جریان دارد. در سمت راست با پیاده روی حدودا 1 کیلومتر به تنگه کوچکی می رسیم ک صدای آبشار چهرن و تصویر آن معلوم می شود.

آبشاری با حدودا 12 متر ارتفاع که جذابیت خاصی به این تنگه داده است. جریان آب این آبشار بعد از گذشت دیواره 12 متری و شیب 90 درجه ای به پایین میریزد و بعد از طی مسافت 200 متری به رودخانه فرو میریزد.



در دیواره سمت راست آبشار، مسیری برای بالا رفتن و صعود به بالای آن وجود دارد. پس از صعود و قرار گرفتن در بلندای آبشار، آبشار دیگری با ارتفاعی در حدود 3 متر خودنمایی می کند که درفاصله ای حدود 25 متر از آبشار اولی قرار دارد. سرسبزی وطراوت بخش میانی در آبشار، لحظه ای شکوهمند را برای هر بیننده ای به ارمغان می آورد.



دسترسی

دسترسی به این روستا از طریق شهرستان رابر به روستای ننیز، جاده روستای گنجان و سپس جاده خاکی روستای چهرن امکانپذیر است. اگر به استان کرمان سفر کردید، بازدید از زیبایی های طبیعی شهرستان رابر را فراموش نکنید.

آدرس: ایران، استان کرمان، شهرستان رابر، 2 کیلومتری شمال روستای چهرن
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار