gardeshban.ir

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در دو نامه جداگانه مراتب ثبت ملی ۱۱ میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار سمنان ابلاغ کرد.
کد خبر: ۵۴۷۱۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱-1401 April 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، علی دارابی در این ابلاغیه آورده است: در اجرای مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حراست از میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۸۴ مجلس شورای اسلامی و مواد ۲ و ۳ آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷ هیئت محترم وزیران و همچنین آئین‌نامه مشارکت در پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس شهرها و روستا مصوب ۱۴۰۰ هیئت وزیران، مراتب ثبت عناصر به شرح زیر، در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس ایران اعلام می‌شود. هرگونه اقدام که موجب حراست و پاسداری این میراث گردد، مورد تأکید است.

«مراسم تعزیه عاشورا در روستای گرمن» به شماره ۲۵۸۴، «مراسم زیره چینی روستای عبدالله آباد» به شماره ۲۵۸۵ و «آئین سنتی نخل گردانی روز عاشورا در سرخه (ارجاع به شماره ثبتی‌های ۸۹۴.۶۵۰، ۶۴۷ استان سمنان)» به شماره ۲۵۸۶، در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ از جمله این موارد هستند.

«مهارت سنتی پخت غذای شرشک پلو عبدالله آباد» به شماره ۲۵۸۷، «مهارت سنتی پخت آش ترش قورمه کما روستای کلاته اسد» به شماره ۲۵۸۸، «مهارت سنتی پخت آش عشایر بره پی روستای کلاته اسد» به شماره ۲۵۸۹، و «تعزیه‌خوانی در روستای نردین (ارجاع به شماره ثبت ۲۸ استان سمنان)» به شماره ۲۵۹۰، در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ثبت شده‌اند.

«لرده دوزی روستای بیابانک» به شماره ۲۵۹۱، «شیوه سنتی تقسیم آب در استخر شاهچوق سمنان» به شماره ۲۶۴۸، در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ و «رقص چوب در شهرستان سمنان» به شماره ۲۶۴۹، در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ نیز به ثبت رسیده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار