gardeshban.ir

مسئول عملیات حج/
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که تاکنون ۱۷ هزار و ۶۰۲ حاجی به کشور بازگشتند که میانگین تأخیر پروازها تا کنون حدود ۴۱ دقیقه بوده است.
کد خبر: ۵۴۷۹۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
بازگشت ۶۱ درصد حجاج به کشور/ آخرین پرواز حج جمعه انجام میشود


غلامرضا رستمیان در این باره اظهار کرد: تا کنون ۱۷ هزار و ۶۰۲ حاجی در قالب ۷۱ پرواز از ۱۳ فرودگاه، به کشور بازگشتند که به صورت میانگین در این پروازها ۴۱ دقیقه تأخیر داشته‌ایم.

وی افزود: تاکنون پروازها فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد، زنجان و همدان انجام شده و بازگشت حجاج به اردبیل، اهواز، بندرعباس، بوشهر، تبریز، شیراز، کرمان، زنجان و همدان به پایان رسیده است. همچنین حجاج ایرانی تاکنون ۶۲۸ هزار و ۵۱۰ کیلوگرم بار همراه داشته‌اند که به صورت میانگین در هر پرواز ۸۸۵۲ کیلوگرم بار وجود داشته و هر حاجی با خود حدود ۳۴ کیلوگرم بار به صورت میانگین آورده‌ است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از ۱۸ فرودگاه کشور انجام خواهد شد، گفت: فرودگاه‌های اردبیل، اصفهان، ارومیه، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، یزد، زاهدان، زنجان، همدان و امام خمینی (ره) میزبان حجاج ایرانی هستند که پرواز بازگشت آن‌ها از پنج‌شنبه هفته گذشته ۲۳ تیرماه آغاز شده و تا جمعه هفته آینده هفتم مردادماه ادامه خواهد داشت.

رستمیان با بیان اینکه ۱۱۵ پرواز برای بازگشت حجاج به کشور برنامه‌ریزی شده که تا کنون ۶۱ درصد آن انجام شده است، درباره پروتکل‌های درنظر گرفته شده برای حجاج ایرانی اینگونه توضیح داد: ناظران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همه فرودگاه‌های کشور مستقر هستند و غربالگری زائران در ورودی فرودگاه‌ها انجام می‌شود. در این میان برخی از حجاج خودشان بیماری یا علائم‌شان را اظهار می‌کنند و مدیران کاروان‌ها نیز به محض مشاهده علائم در هر یک از حجاج آن را به اطلاع ناظران بهداشتی می‌رساند. البته با وجود بروز علائمی از حاجیان وضعیت حادی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: آخرین پرواز حج در روز جمعه هفتم مرداد ماه ساعت ۱۳:۵۰ در فرودگاه زاهدان انجام خواهد شد.



ایسنا
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار