gardeshban.ir

پايلا يک غذاي برنجي است که قدمت آن برمي‌گردد به والنسيا (جامعه مستقل اسپانيا) اما اين غذا در اواسط قرن نوزدهم شکل جديدي به خود مي‌گيرد .
کد خبر: ۵۴۸۴۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 05
گردشبان (gardeshban.ir) :



پايلا يک غذاي برنجي است که قدمت آن برمي‌گردد به والنسيا (جامعه مستقل اسپانيا) اما اين غذا در اواسط قرن نوزدهم شکل جديدي به خود مي‌گيرد . 

بسياري از غير اسپانيايي‌ها پايلا را به عنوان غذاي ملي اسپانيا مي‌شناسند اما از نظر اسپانيايي‌ها پايلا يک غذاي محلي مربوط به والنسيا است. 

مواد لازم براي تهيه پايلا براي 6 نفر 

برنج 600 گرم مرغ پاک کرده 1 عدد (در حدود يک کيلو گرم) ميگو 500 گرم سير 3 تا 4 پره رب گوجه فرنگي 1 قاشق سوپخوري فلفل سبز و قرمز دلمه 2 تا 3 عدد روغن مايع 150 گرم زعفران سائيده 1 قاشق چايخوري نمک و فلفل به قدر کافي طرز تهيه : 

1. برنج را يک ساعت قبل از طبخ مي شوئيم و آن را با 5 تا 6 ليوان آب گرم (مقدار آب بستگي به نوع برنج دارد) و نصف قاشق غذاخوري نمک و 100 گرم از روغن مخلوط کرده ، مي گذاريم بماند. 

مرغ را شسته با نصف ليوان آب و 1 تا 2 پره سير ويک عدد پياز خرد کرده و کمي نمک با حرارت ملايم مي پزيم . 

به حدي که بعد از پختن کمي آب داشته باشد. 

2. ميگو را تميز کرده پوستش را مي گيريم و پس از شستن در آبکش مي ريزيم . فلفل را به مربع هاي کوچک خرد مي کنيم . 50 گرم از روغن را در تابه مي ريزيم . 

2 تا 3 پره سير را کوبيده ، در روغن مي ريزيم و هم مي زنيم . فلفل و ميگو را با سير يک تفت مي دهيم و نمک و فلفل و زعفران حل شده در آب جوش را با آن مخلوط مي کنيم . 

3. استخوان هاي مرغ را مي گيريم ، گوشت آن را با قيچي کوچک خرد کرده ، داخل ساير مواد ميريزيم . آب مرغ را از صافي رد مي کنيم و با رب گوجه فرنگي داخل آب برنج مي ريزيم . 

4. برنج را روي حرارت ملايم مي گذاريم تا آب برنج کمي کشيده شود ، سپس مواد آماده شده مرغ و ميگو را لاي برنج مي گذاريم . 

مدت 30 دقيقه صبر مي کنيم تا برنج دم بکشد . قبل از کشيدن غذا ، تمام مواد را در ديگ مخلوط کرده ، بعد آن را در ديس ميريزيم . لازم به ذکر است که به جاي رب گوجه فرنگي در پايلا اسپانيايي مي توانيم مقدار کمي زردچوبه را در آب برنج بريزيم. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار