gardeshban.ir

برج های آسینلی و گاریسندا (Torre degli Asinelli & Torre Garisenda) در کنار هم سمبل بولونیا می باشند. برج بلندتر به نام Torre degli Asinelli است. ارتفاع این برج ۹۷/۲ متر است و بازدید از آن برای همه مردم آزاد است.
کد خبر: ۵۴۸۵۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
در قرون وسطی، شهر بولونیا در شمال کشور ایتالیا، چشم اندازی شبیه به منهتن کنونی در آمریکا داشت. صدها برج بلند در کنار خانه هایی با شیروانی های قرمز رنگ، سر به آسمان کشیده و رو به دریا داشتند. تمامی این برج ها، توسط خانواده های اشرافی و ثروتمند و به منظور نمایش قدرت و اهمیت خود ساخته می شدند.

در خلال سده های ۱۲ و ۱۳ میلادی، بولونیا بیش از ۱۸۰ برج بلند را در خود جای داده بود. در قرن سیزدهم، بسیاری از این برج ها تخریب و برخی دیگر از میان رفتند.در حال حاضر، فقط حدود ۲۰ عدد از این برج ها باقی مانده اند. دو نمونه از مشهورترین برج های باستانی بولونیا شامل Asinelli  و Garisenda هستند که شکل خمیده آن ها به نماد این شهر تبدیل شده است.



برج های آسینلی و گاریسندا (Torre degli Asinelli & Torre Garisenda) در کنار هم سمبل بولونیا می باشند. برج بلندتر به نام  Torre degli Asinelli است. ارتفاع این برج ۹۷/۲ متر است و بازدید از آن برای همه مردم آزاد است. جالب است بدانید که یک خرافات درباره این برج وجود دارد که اگر دانشجویان به بالای آن بروند هرگز فارغ التحصیل نمی شوند. این برج جالب و دیدنی بین سال ۱۱۰۹ تا ۱۱۱۹ ساخته شده است. نام برج کوتاه تر Torre Garisenda و ارتفاع ان ۴۷ متر است که این برج کوتاه به اندازه ۳/۲ متر منحرف شده است.

هر دو برج به نام خانوادگی مالکان قدیمیشان نامگذاری شده اند. برج آسینلی در قرن چهاردهم به زندان تبدیل شد و ارتفاع آن افزایش یافت. در این دوره یک سازه چوبی به ارتفاع ۳۰ متر بالای برج اضافه شد که با یک پل چوبی به برج گارسیندا می‌رسید. این پل در سال ۱۳۹۸ تخریب شد.

برج Asinell

برخی بر این باورند که برج آسینلی در ابتدا دارای ارتفاع تقریباً کمی بود. به گفته آن‌‌ها این ارتفاع در ابتدا ۷۰ متر بوده که در طی گذشت زمان به ۹۷.۲ متر فعلی رسیده است. در قرن چهارده از این یک از برج بولونیا به عنوان زندان و قلعه کوچک استفاده‌ می‌شده است.

در این دوره یک سازه چوبی در اطراف برج به ارتفاع ۳۰ متری از سطح زمین ساخته شد که با یک پل عابر پیاده هوایی به برج گاریسندا متصل شده بود. این سازه چوبی بعدها به دلیل آتش سوزی از بین رفت.



ساخت این برج به جیووانی ویسکونتی دوک میلان نسبت داده می شود، برخی افراد بر این باورند که وی می‌خواسته است از این مکان برای کنترل شورش‌ها و آشفتگی‌های احتمالی استفاده گردد.

ویسکونتی پس از فروپاشی  خانواده پپولی به فرمانروایان بولونیا تبدیل شده بود، اما در میان مردم محبوبیتی نداشت و اکثر مردم شهر با او مخالف بودند. با اینکه صدمات شدید ناشی از صاعقه موجب آتش‌سوزی‌های بزرگ و آسیب دیدن بسیاری از منابع طبیعی و انسانی می‌شد اما این برج از این آسیب دیدگی‌ها جان سالم به در می‌برد.

معماران بسیاری برای ساخت آثار خود از این دو برج الهام گرفته اند. تصور می‌شود معمار مینورو یاماساکی نیز هنگام طراحی مرکز تجارت جهانی در دهه ۱۹۶۰ از این برج ها الهام گرفته  و توانسته است آثاری ماندگار را خلق کند.



برج گاریسندا

برج گاریسندا امروزه دارای ارتفاع ۴۸ متر با برآمدگی ۳.۲ متر می‌باشد. شواهد نشان می‌دهد این برج در ابتدا تقریباً ۶۰ متر ارتفاع داشته است  اما به دلیل بازدهی زمین که باعث کج و خطرناک بودن آن می‌شده است این ارتفاع در قرن چهاردهم کاهش داده شده است.

در اوایل قرن پانزدهم، این برج توسط Arte dei Drappieri خریداری شد و تا زمانی که Garisenda در پایان قرن 19 به مالکیت شهرداری در آمد، برج تحت اختیار وی بود.



طراحی و استحکام خاص این سازه موجب گشته است تا بسیاری از محققان از سراسر جهان برای بازرسی و پژوهش کردن پیرامون این برج به این شهر سفر کرده و دستاوردهای تحقیقاتی گسترده‌ای را به تمامی مهندسان و باستان شناسان طالب علم ارائه دهند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار