gardeshban.ir

کاسا باتلو (Casa Batlló) یا خانه استخوانی خانه ای جادویی و شگفت انگیز در بارسلونا، اسپانیا است که با معماری منحصر به فرد خود توجه همه را از سراسر جهان به سوی خود جلب می کند.
کد خبر: ۵۴۸۵۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاسا باتلو (Casa Batlló) یا خانه استخوانی خانه ای جادویی و شگفت انگیز در بارسلونا، اسپانیا است که با معماری منحصر به فرد خود توجه همه را از سراسر جهان به سوی خود جلب می کند. کاسا باتلو بازسازی یک بلوک آپارتمانی در سال های ۱۹۰۵ تا۱۹۰۷ است که توسط معمار مدرنیست اسپانیایی "آنتونی گودی” ساخته شده است.

کاسا باتلو؛ خانه استخوانی و جادویی بارسلونا+ عکس

سبک معماری خانه کاسا باتلو مدرنیسم Modernisme یا Art Nouveau  است ولی به هر صورت سبک گائودی نیز در آن دیده می شود. استایل مقابل پنجره های این خانه شباهت بسیاری به استخوان دارد و اطراف آن با نماهای گلدار پر شده است. پنجره های مرکزی دیواره این خانه شبیه دهانی باز شده است و همچنین سقف آن شباهت بسیاری به ستون فقراط یک اژدهای خوابیده دار دکه با کاشی های سرامیکی تزئین شده است.

با تابش نور آفتاب در هر ساعت از روز، سایه‎ای از رنگ‎های متنوع فضای داخلی خانه را پر می‎کند. گویی نمای بیرونی با ترکیبی از رنگ‎های سبز و آبی، و امواجی خفیف، آرامش دریا را  به تصویر می‎کشد که تبدیل به نمایی هفت رنگ روی شیشه‎ها می‎شود و همین رنگ‎ها در شب، از نمای جلو، مانند رنگین‎کمان به نظر می‎رسند.

آنتونی گائودی برای ساخت این ساختمان از رنگ ها و اشکالی که در دریا و دنیای زیر آب وجود دارد، استفاده کرده است. برای مثال رنگ هایی که برای استفاده در نمای این ساختمان انتخاب شده اند، رنگ هایی هستند که در صخره های مرجانی دیده می شوند.

این ساختمان برای نجیب زاده ای ثروتمند به نام باتلو طراحی و ساخته شد. باتلو و خانواده اش در در ۲ طبقه ی پایینی زندگی می کردند و طبقات بالایی را اجاره دادند. این ساختمان واقعا نمای اعجاب انگیزی دارد و کاملا ارزش بازدید دارد. بین مردم محلی این گفته وجود دارد که سقف این سازه از استخوان های یک اژدها که کشته شده است، ساخته شده است.

کاسا باتلو؛ خانه استخوانی و جادویی بارسلونا+ عکس

تاریخچه خانه استخوانی

قبل از این که خانه استخوانی به شاهکاری از معماری معاصر تبدیل شود، چیزی جر یک بنای ساده نبود. خانه استخوانی ، در سال ۱۸۷۷ توسط آنتونی گائودی ساخته شد و تا پایان قرن ۱۹ هم این ساختمان هیچ ویژگی منحصربه فردی را نداشت.

تا این که آقای بالتو این خانه را در سال ۱۹۰۰ خریدرای کرد.خانه در منطقه Passeig de Gracia ، ساخته شده است و این منطقه در آن زمان یکی از مناطق خوب در بارسلونا بوده است.از آن جایی که او در شرف ازدواج بود  همسرش از او خواست این خانه را به قصری بی مثال در بارسلونا تبدیل کند به همین دلیل این دو زوج با ذوق دوباره از گائودی درخواست کردند تا خانه آنها را بازسازی کند و به او گفتند شاهکاری از معماری معاصر را خلق کند.

معماری خانه

خانه استخوانی نمونه جالبی از به کارگیری هنر روز است. با ورود به این بنا از همان ابتدا متوجه استفاده از خطوط بیضی شکل به جای خطوط صاف و مستقیم در دیوارها و سقف ها می شوید. در این بنا به جای کاشی های صحیح و سالم و یک شکل از کاشی های شکسته برای تزیین دیوار ها استفاده شده است که جذابیت بنا را بیشتر می کند. سقف این بنا به صورت قوسی شکل و پشت بام آن مانند یک اژدهای کوژ پشت است. همه اینها دلیلی بر دوری گائودی از به کار بردن خطوط صاف در ساخت خانه استخوانی بارسلوناست.

بخش های مختلف خانه

این عمارت زیبا که از بهترین جاهای دیدنی بارسلون بشمار می اید دارای بخش های دیدنی زیادیست ، یک انبار برای نگهداری مواد غذای تازه ، یک صحن پذیرایی هفتصد متر مربعی که الان موزه هنرهای معاصر کاتالونیا می باشد ، چندین ستون زیبای گچی با آثار مینیاتوری ، اتاق های متعدد ، دودکش هایی به شکل اژدها که تا سقف امتداد پیدا می کنند ، اشیای عتیقه و تصاویر تاریخی از این عمارت تنها بخشی از دیدنی های این محل بشمار می روند .

کاسا باتلو؛ خانه استخوانی و جادویی بارسلونا+ عکس

نحوه دسترسی

برای بازدید از این خانه می توان سوار بر مترو و یا تاکسی شد. چنانچه بخواهید با مترو بروید بایستی بعد از سوار شدن بر خط ۳ یعنی خط سبز رنگ، در ایستگاه Passeig de Gràcia پیاده شوید، توجه داشته باشید که از خروجی Calle Aragó-Rambla Catalunya بیرون بیایید، بعد از خارج شدن از ایستگاه مترو حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد تا به خانه استخوانی بارسلونا برسید.

حال چنانچه مایل باشید می توانید برای رفتن به این خانه زیبا از تاکسی هم استفاده کنید. امکان بازدید از این مکان هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب فراهم است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار