gardeshban.ir

گزارش/
رییس سازمان حج و زیارت از بازگشت همه زائران ایرانی و پایان عملیات حج ۱۴۰۱ تا جمعه هفتم مردادماه خبر داد و درباره چگونگی ازسرگیری عمره، هزینه‌های حج سال آینده و ثبت‌نام سفر اربعین توضیحاتی داد.
کد خبر: ۵۴۸۵۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
جزئیاتی مهم درباره سرنوشت عمره، هزینه‌های حج ۱۴۰۲ و اربعین


سید صادق حسینی گفت: حج تمتع امسال را با چهار شعار عزت، کرامت، امنیت و سلامت زائران آغاز کردیم و در همه مراحل حج، این شعارها مورد توجه بود و این شعارها و راهبرد تعیین شده، محقق شده است.

او درباره هزینه‌های حج تمتع امسال، اظهار کرد: واقعیت این است که هزینه‌ها در کشور ثالث به ریال محاسبه نمی‌شود، بلکه با دلار حساب می‌شود. بنابراین قیمت پیش‌بینی شده در ابتدای حج امسال و قبل از اعزام‌ها حدود ۳ هزار و ۳۰۰ دلار محاسبه شد، اما نزدیک به زمان اعزام زائران، کشور میزبان هزینه برخی خدمات را تا ۱۲۰۰ دلار افزایش داد که جمع هزینه‌ها به ۴ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.

رییس سازمان حج وزیارت افزود: این هزینه‌ها به همراه افزایش هزینه برخی اقلام پروتئینی موجب افزایش هزینه‌های حج شد که سعی کردیم آن را مدیریت کنیم تا به زائران فشار تحمیل نشود و تنها یک‌پنجم هزینه‌های مازاد را پرداخت کنند.

حسینی درباره وضعیت هزینه‌های حج آینده نیز گفت: برای سال بعد اگر هزینه‌های اضافی کاهش یابد، قیمت‌های ما هم کاهش می‌یابد، اما اگر تغییر نکند و هزینه‌ها همانند امسال باشد، وعده‌ای نمی‌توان برای کاهش قیمت‌ها داد

او درباره عمره این توضیح را داد که تحقق ازسرگیری سفرهای عمره به حمایت کنسولی از زائران کشورمان منوط است. در حال حاضر سفارتخانه یا دفتر کنسولی در عربستان نداریم، در صورتی‌که حمایت کنسولی محقق شود، منعی برای سفرهای عمره وجود ندارد.

رییس سازمان حج وزیارت همچنین با اشاره به بازگشت حجاج کشورمان، گفت: از روز نخست اعزام‌ها اعلام کردیم که یک روز قبل از فرارسیدن ماه محرم، پروازهای بازگشت پایان می‌یابد و تمام تلاش خود را در این خصوص انجام دادیم و عملیات بازگشت حجاج روز جمعه (هفتم مردادماه) پایان می‌یابد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اعزام‌های اربعین و نظم‌بخشی به آن نیز اظهار کرد: در حال حاضر سامانه «سماح» برای پیش ثبت‌نام فعال است و تا روز عاشورا ادامه دارد و پس از آن نیز ثبت‌نام قطعی متقاضیان انجام می‌شود که برهمین اساس تاکنون ۷۷۰هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

حسینی اضافه کرد: زائران درباره ثبت‌نام قطعی تاریخ خروج و بازگشت، نحوه عزیمت با خودروی شخصی یا عمومی و سایر جزییات را اعلام می‌کنند که برهمین اساس، برنامه‌ریزی دقیقی برای نظم در رفت و بازگشت زائران انجام می شود که امیدواریم زائران نیز براساس همین زمانبندی و برنامه‌ریزی به سلامت به این سفر پربرکت مشرف شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار