gardeshban.ir

گزارش/
سالانه، مرکز InterNations نظرسنجی Expat Insider خود را در مورد مقاصد مهاجرتی در سراسر جهان منتشر می‌کند که طبق آن بهترین و بدترین کشور‌ها برای مهاجرت اعلام می‌شوند. در این نظرسنجی از مهاجران در مورد سهولت اسکان، یافتن کار در خارج از کشور و انجام امور مالی شخصی در محل زندگی آن‌ها سؤال شد.
کد خبر: ۵۴۸۸۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
بهترین و بدترین کشور‌ها در سال ۲۰۲۲ از نظر مهاجران


در این نظرسنجی از مهاجران در مورد سهولت اسکان، یافتن کار در خارج از کشور و انجام امور مالی شخصی در محل زندگی آن‌ها سؤال شد. برای اولین بار در این نظر سنجی، شاخص جدیدی تحت عنوان Expat Essentials قرار داده شده است که زندگی دیجیتال، سهولت در انجام امور اداری، یافتن مسکن و زبان را نیز پوشش می‌دهد.

سالانه، مرکز InterNations نظرسنجی Expat Insider خود را در مورد مقاصد مهاجرتی در سراسر جهان منتشر می‌کند که طبق آن بهترین و بدترین کشور‌ها برای مهاجرت اعلام می‌شوند. گزارش Expat Insider ۲۰۲۲ با بررسی ۵۲ مقصد مهاجرتی در سراسر جهان، آن‌ها را بر اساس کیفیت زندگی برای مهاجران رتبه بندی کرده است.

در این نظرسنجی از مهاجران در مورد سهولت اسکان، یافتن کار در خارج از کشور و انجام امور مالی شخصی در محل زندگی آن‌ها سؤال شد. برای اولین بار در این نظر سنجی، شاخص جدیدی تحت عنوان Expat Essentials قرار داده شده است که زندگی دیجیتال، سهولت در انجام امور اداری، یافتن مسکن و زبان را نیز پوشش می‌دهد. با کمال تعجب، امسال تنها دو کشور اروپایی به جمع ده کشور برتر راه یافتند.

پرتغال بهترین مقصد برای مهاجران در اروپاست

پرتغال در رده بندی کلی بهترین مقاصد مهاجرتی جهان، به ویژه به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و زندگی اجتماعی خوب، در رتبه چهارم جهانی قرار گرفت.

از هر ده مهاجری که مورد بررسی قرار گرفتند، نه نفر بیان داشتند که از آب و هوای این کشور راضی بودند. این در حالی بود که تنها ۸۹ درصد از مهاجران صرفا از کیفیت هوا راضی بودند. مهاجران فرصت‌های ورزشی موجود در این کشور را دوست دارند و ۹۳ درصد گفتند که رفت و آمد با پای پیاده یا دوچرخه در این کشور آسان و ایمن است.

افراد مورد بررسی همچنین بیان داشتند که پیدا کردن دوستان محلی و داشتن یک زندگی اجتماعی لذت بخش آسان است. یکی از مهاجران آلمانی اظهار داشت که مردم این کشور بسیار دوستانه و صمیمی برخورد می‌کنند.

با این حال، بیش از نیمی از مهاجران گفتند که برخورد با بوروکراسی محلی برایشان سخت است. آن‌ها همچنین گفتند که از بازار کار محلی و فرصت‌های شغلی ناراضی هستند. به این ترتیب، پرتغال در شاخص کار در خارج از کشور به رتبه ۳۵ سقوط می‌کند. با این حال، به طور کلی، ۸۵ درصد از مهاجران گفتند که از زندگی خود در پرتغال راضی هستند.

اسپانیا بهترین کیفیت زندگی را به مهاجران ارائه می‌دهد

اگرچه اسپانیا در رده بندی کلی در رتبه پنجم قرار دارد، اما به عنوان بهترین مقصد مهاجرت از نظر کیفیت زندگی انتخاب شد. افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که آن‌ها از تنوع غذاها، فرصت‌های ورزش و فرهنگ و زندگی شبانه راضی هستند.

اسپانیا همچنین از نظر کیفیت آب و هوا در رتبه بالایی قرار گرفت؛ اما میزان رضایت از شرایط آب و هوایی در اسپانیا به مراتب کمتر از میزان رضایت از شرایط آب و هوایی پرتغال بود.

مقرون به صرفه بودن سیستم مراقبت‌های بهداشتی اسپانیا برای مهاجران یک مسئله مهم بود. تقریباً از هر پنج نفر، چهار نفر مقرون به صرفه بودن سیستم‌های مراقبت بهداشتی را مثبت ارزیابی کردند. از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، ۷۷ درصد گفتند که می‌توانند به انواع خدمات مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز خود به راحتی دسترسی داشته باشند.

اگرچه اسپانیا در فهرست مدیریت مالی شخصی در میان ۱۰ کشور برتر قرار نمیگیرد، اما ۷۰ درصد از افراد مهاجر بیان داشتند که از هزینه زندگی در اسپانیا راضی هستند. این در حالی است که میزان رضایت از هزینه زندگی در سطح جهانی حدود ۴۵ درصد است. با این حال، مانند پرتغال، مهاجران از نبود فرصت‌های شغلی و فقدان دستمزد منصفانه ابراز نارضایتی کردند.

فرانسه مراقبت‌های بهداشتی خوبی دارد، اما مدیریت آن ضعیف است

فرانسه در نظرسنجی سال ۲۰۲۲ رتبه ضعیفی را کسب کرد که از بین ۵۲ مقصد مهاجرتی جهان در رتبه ۳۱ قرار گرفت. اگرچه این کشور در شاخص کیفیت زندگی در رتبه یازدهم عملکرد خوبی داشت، اما مهاجران مشکلات زبانی را به عنوان یکی از مشکلات اساسی خود بیان داشتند. از هر پنج مهاجر سه نفر بیان کردند که زندگی در فرانسه بدون صحبت کردن به زبان محلی دشوار است.

فرانسه همچنین در زیر شاخه انجام امور اداری در رتبه پایینی قرار دارد. یک مهاجر لیتوانیایی بیان داشت که امور اداری در فرانسه بسیار پیچیده و سیستم آن قدیمی و کند است.

مهاجران از سیستم بهداشتی کشور راضی بودند که این میزان حدود ۸۴ درصد از مهاجران را شامل می‌شد.

یکی از مهاجران ایتالیایی اظهار داشت: «من از دسترسی به خدمات بسیار خوب مانند مراقبت‌های بهداشتی، کمک، و حمل و نقل عمومی رضایت کامل دارم.»

مهاجران در کشور ایتالیا با حقوق و بوروکراسی ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند

ایتالیا علیرغم شهرتش در la dolce vita، در این رتبه بندی به عنوان مقصد آخر برای مهاجران در نظرسنجی InterNations قرار گرفت. ایتالیا اخیراً یک ویزای دیجیتال جدید مهاجرتی را برای تسهیل کار در این کشور اعلام کرده است. اما همچنان در این نظرسنجی در رتبه ۴۴ قرار دارد. مهاجران در این کشور اعلام داشتند که با سختی‌های بوروکراسی محلی و باز کردن حساب بانکی محلی مواجه هستند.

این کشور همچنین در میان ۱۰ رتبه پایین در شاخص کار در خارج از کشور قرار دارد، جایی که ۲۹ درصد از مهاجران احساس می‌کنند که حقوق منصفانه‌ای برای کار خود نمی‌گیرند.
نزدیک به نیمی از مهاجران که در این نظرسنجی شرکت کرده بوند بیان داشتند که از بازار کار محلی ناراضی هستند.

با این حال، این کشور از نظر سهولت در اسکان بسیار بهتر عمل کرده است؛ به طوری که ۶۸ درصد از مهاجران عادت به فرهنگ محلی را آسان می‌دانند. مهاجران همچنین از آب و هوا و تنوع غذایی احساس رضایت داشتند.

کدام کشور‌های اروپایی بدترین مقاصد برای مهاجرت هستند؟

لوکزامبورگ به دلیل کمبود فعالیت‌های سرگرم کننده در اوقات فراغت و هزینه‌های بالای زندگی مورد انتقاد قرار گرفته است. ۴۲ درصد از مهاجران در این کشور از زندگی اجتماعی خود ناراضی هستند.

مهاجران کشورمالت نیز از زیرساخت حمل و نقلی، محیط شهری و عدم دسترسی به کالا‌ها یا خدماتی که به نفع محیط زیست هستند ناراضی هستند. ۶۹ درصد از مهاجران نیز بیان داشتند که برای افتتاح حساب بانکی خود در این کشور مشکل داشتند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار