gardeshban.ir

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی قطار ترکیبی تهران-کربلا خبر داد و گفت: موانع ساخت خط‌آهن شلمچه-بصره را برطرف می‌کنیم.
کد خبر: ۵۴۸۹۷
تاریخ انتشار : جمعه ۰۷ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
قطار ترکیبی تهران - کربلا راه‌اندازی می‌شود


سیدمیعاد صالحی با اشاره به این‌که حدود 32 کیلومتر مسیر ریلی از شلمچه به بصره عراق ساخته نشده است، اظهار کرد:‌ مسافران به طور موقت به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار از شلمچه با اتوبوس راهی بصره شده و سپس از بصره به کربلای معلا منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: تسهیل تردد زائرانی که از خطوط ریلی استفاده می‌کنند در دستور کار قرار دارد و در سفر به عراق تلاش می‌کنیم تا تفاهم لازم برای تسهیل از سوی طرف عراقی نیز اعمال شود.

وی افزود: با راه اندازی خط ترکیبی زائران عراقی هم می‌توانند از طریق راه‌آهن به قم و مشهد متصل شوند و با این اقدام علاوه بر جابجایی مسافر امکان انتقال بار به عراق نیز فراهم خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که بر اساس مصوبه هیئت دولت پیگیری احداث راه آهن شلمچه - بصره به عهده راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: مسیر ریلی شلمچه - بصره نیاز به مین‌روبی، تملک زمین و احداث پل روی رودخانه اروند دارد تا خط ریلی به ایستگاه بصره برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مطالعات جداگانه‌ای برای هر موضوع انجام شده و موانعی بر سر راه است که در چند ماه گذشته گام به گام در حال رفع آنها هستیم، امیدواریم با کاهش موانع، احداث خط آهن شلمچه به بصره درآینده نزدیک آغاز شود.

صالحی از افزایش 2 برابری ظرفیت قطارهای مشهد و تهران برای ایام اربعین خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی سفر 3 تا پنج میلیون زائر، قطار خرمشهر تا شلمچه به صورت 24 ساعته فعالیت خواهد کرد.

قطار ترکیبی تهران-کربلا با بلیت 130 هزار تومانی

به گزارش تسنیم، آبان‌ماه سال 95 قطار ترکیبی تهران-کربلا توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شد.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به قیمت بلیت 130 هزار تومانی بلیت این قطار گفته بود:‌ علاوه بر قطار روزانه تهران-خرمشهر 40 رام قطار فوق‌العاده با ظرفیت صندلی 35 هزار نفری در این مسیر از 20 آبان راه‌اندازی می‌شود. بلیت این قطار به صورت مستقیم تهران-کربلا و توسط آژانس‌های مسافرتی فروخته می‌شود.

میرحسن موسوی افزود: فاصله تهران تا شلمچه 960 کیلومتر است و بعد از شلمچه و انجام تشریفات گمرکی به دلیل آماده نبودن 35 کیلومتر شلمچه تا بصره زائران با اتوبوس جابجا می ‌شوند. 

وی ادامه داد: از آنجا زائران به اسیتگاه راه‌آهن بصره منتقل می‌شوند که هیچ هزینه‌ای ندارد. از ایستگاه راه‌آهن شلمچه تا کربلا 480 کیلومتر است که با سازمان راه‌آهن عراق سیر می‌کنند.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که بلیت رفت این قطار 130هزار تومان است، گفت: قرار است پس از راه‌اندازی و بعد از ایام اربعین این قطار هر هفته سه‌شنبه‌ها در این مسیر (تهران-کربلا-تهران) سیر خواهد داشت.

موسوی با بیان این‌که قطارهایی که از تهران به سمت شلمچه می‌روند 6 تخته هستند،‌ بیان کرد:‌ با هماهنگی‌های انجام شده با راه‌آهن عراق، ما بین ایستگاه راه آهن بصره تا کربلا در ایام اربعین روزانه 5 رام قطار برای جابجایی مسافران راه اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر قطارهای روزانه تهران-خرمشهر 40 رام قطار فوق‌العاده با ظرفیت صندلی ایجاد شده 35 هزار نفر در این مسیر  پیش‌بینی شده که از 20 آبان تردد خود را آغاز می‌کنند، علاوه بر این یک دستگاه ریل باس برای تردد ایستگاه خرمشهر به شلمچه هر نیم ساعت یکبار تردد خواهد داشت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار