gardeshban.ir

این مکان تاریخی در اوایل سال ۱۷۰۰ به عنوان یک کاخ سلطنتی تاسیس شد اما به راهبان بندیکتین اهدا شد و هنوز هم آنها در این مکان زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۹۱۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهر ملک یکی از شهر های اتریش است که در مجاورت رود دانوب قرار دارد. ملک ابی (Melk Abbey) یکی از مشهورترین صومعه ها در جهان و مناطق گردشگری اتریش است. این بنای زیبا با نمای زرد رنگش که همچون تلألوی آفتاب جلوه می کند منظره بسیار زیبایی می سازد. روی این بنا دو گلدسته و یک گنبد هشت ضلعی بزرگی ساخته شده که ترکیب بی نظیری به محیط اطراف داده است.

منظره این شهر در کنار رودخانه آرام دانوب بسیار دل  انگیز و زیبا است و با هوای مطبوعش حس آرامش را به بازدید کنندگان منتقل می کند.این صومعه بالای صخره ای در بالای رودخانه دانوب واقع شده است، و در آب و هوای معتدل قرار گرفته است. در سال 1089 این قلعه مدرسه و کلیسایی محلی برای آموزش و یادگیری بوده است . داخل قلعه و این مجموعه یکی از بزرگترین نمونه های معماری باروک و شکوفایی  نقاشی های آن زمان بود.



تاریخچه

این مکان تاریخی در اوایل سال ۱۷۰۰ به عنوان یک کاخ سلطنتی تاسیس شد اما به راهبان بندیکتین اهدا شد و هنوز هم آنها در این مکان زندگی می‌کنند. این صومعه توسط معمار مشهور باروک اتریشی به نام یاکوب پرانداوئر طراحی و ساخته شد که تبدیل به یکی از برجسته‌ترین اثرات باروک گردید.حتی بسیاری صومعه ملک ابی را جواهر باروک می‌نامند.



در حین بازدید از مجموعه راه پله و راهرو سطلنتی، کتابخانه، تالار بزرگ مرمر و کلیسای ابی را مشاهده خواهید کرد که همه نشان دهنده سبک باروک هستند.با عبور از حیاط و طاق غول پیکر شمالی به موزه ملک ابی می‌رسید.در آنجا گنجینه‌هایی از قرن‌های پیش مثل کتاب‌های با ارزش، تزئینات مذهبی پوشش شده با جواهرات و محراب قابل حمل نگهداری می‌شود. احتمالاً بعد از آن با یک تابوت دوستدار محیط زیست و قابل استفاد مجدد مواجه خواهید شد که شما را متعجب خواهد کرد.بعد از بازدید این قسمت می‌توانید تالار مرمر را ببینید که از باشکوه‌ترین اتاق‌های غذاخوری می‌باشد.

در این بخش سقف نقاشی شده و نقاشی‌های دیواری طلا کاری شده را خواهید دید که به دست بهترین هنرمندان و مجسمه سازان جهانی شکل گرفته است.قطب اصلی صومعه ملک ابی کتابخانه‌ای است که سال اصلی آن حدود شانزده هزار جلد کتاب دارد و با نقاشی دیواری پل تروگر مزین شده است.پله مارپیچ صورتی این قسمت را به ۱۲ اتاق دیگر کتابخانه متصل می‌کند. که کتاب‌های بسیار با ارزشی دارد و البته عموم مردم نمی‎توانند به این قسمت وارد شوند.



این صومعه امروزه به عنوان یک جاذبه توریستی و گردشگری کاربرد دارد. تعداد بازدید کنندگان این مکان به پانصد هزار نفر در سال می رسد. اما هنوز هم این روزها محل استفاده با اهداف معنوی و فرهنگی و مذهبی است. بسیاری از دانش آموزان با هدف راهبه شدن در این مجموعه تحصیل می کنند.

این مکان برای علاقمندان به مذهب و عبادت مکان بسیار مناسبی است و می توانند با حضور در این مکان معنوی با آرامش و خیال راحت نماز های خود را به جا بیاورند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار