gardeshban.ir

وزیر فرهنگ فرانسه اعلام کرد: با توجه به روند کنونی بازسازی کلیسای «نوتردام»، این کلیسا در سال ۲۰۲۴ به روی عموم مردم بازگشایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۹۱۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 09
گردشبان (gardeshban.ir) :



«ریما عبدالملک» ـ وزیر فرهنگ فرانسه ـ، سه سال پس از این‌که سقف کلیسای «نوتردام» در جریان آتش‌سوزی نابود شد، اعلام کرد: روند بازسازی «نوتردام» برای بازگشایی در سال ۲۰۲۴، با موفقیت درحال انجام است.

به گفته «عبدالملک» مرحله پاکسازی پروژه مرمت با موفقیت به پایان رسیده است و امکان آغاز مرحله بازسازی در پایان تابستان فراهم شده است.

کلیسا «نوتردام» از سال ۲۰۱۹ تاکنون برای انجام پروژه مرمت تعطیل است. در سال ۲۰۱۹، این کلیسا دچار آتش‌سوزی مهیبی شد و سقف و مناره این کلیسای تاریخی در مقابل چشم ساکنان پاریس و مردم سراسر جهان که آتش‌سوزی را از تلویزیون و فضای مجازی تماشا می‌کردند، ویران شد.

«عبدالملک» در جریان بازدید از «نوتردام» بیان کرد: ما اطمینان داریم که ۲۰۲۴ سالی خواهد بود که بخش اعظمی از این پروژه به پایان می‌رسد و در این سال شاهد بازسازی این کلیسا به روی عبادت‌کنندگان و عموم مردم خواهیم بود.

امانوئل ماکرون ـ رییس جمهور فرانسه ـ بلافاصله پس از آتش‌سوزی ماه آوریل اعلام کرد این کلیسا که قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی بازمی‌گردد بازسازی خواهد شد. او سپس وعده داد کلیسای «نوتردام» تا سال ۲۰۲۴، یعنی سالی که فرانسه میزبان بازی‌های المپیک است، به روی عبادت‌کنندگان بازگشایی خواهد شد.

کلیسا «نوتردام» و مناره ۹۶ متری آن قرار است همچون معماری گذشته بازسازی خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار