gardeshban.ir

بورک گوشت و قارچ یکی از انواع بورک ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه و پر طرفدار است و شما می توانید به دو روش ساده یعنی در فر یا در ماهیتابه این بورک خوشمزه را آماده کنید.
کد خبر: ۵۴۹۲۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 10
گردشبان (gardeshban.ir) :



بورک گوشت و قارچ یکی از انواع بورک ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه و پر طرفدار است و شما می توانید به دو روش ساده یعنی در فر یا در ماهیتابه این بورک خوشمزه را آماده کنید. 

بورک ها یکی از غذا های ترکی بسیار خوشمزه هستند که امروزه بین ما ایرانی ها بسیار جذاب و محبوب شده است و شما می توانید با سبزیجات و مواد میانی مختلف این بورک را به سرعت تهیه کنید. اما برای تهیه بورک ها نیاز به یک خمیر دارید. خمیر یوفکا یکی از بهترین گزینه ها می باشد که در برش های مختلفی در بازار وجود شما می توانید هر نوعی که را که دوست دارید تهیه کنید. 
شما می توانید بورک ها را در سایز ها و شکل های مخلتف تهیه و سرو کنید. 

مواد لازم برای تهیه بورک گوشت و قارچ خانگی

پیاز ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
قارچ ۸ عدد
رب ۱ ق غذا خوری
جعفری ساطوری شده به دلخواه ۱ ق غذا خوری
خمیر یوفکا ۱ بسته
شیر و روغن به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم
 
طرز تهیه بورک گوشت و قارچ با فر و بدون فر

مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوشت

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی روغن ریخته و پیاز را به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و ادویه ها را بریزید و خوب گوشت را سرخ کنید تا تغییر رنگ دهید و عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی بورک گوشت و قارچ

در ادامه قارچ ها را که از قبل اسلایس کردید اضافه کنید، بهتر است پوست روی قارچ ها را بعد از شستن با کمک یک چاقو تیز بگیرید. سپس قارچ ها را به مواد اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود و در انتها رب را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و خوشرنگ شود و در آخر نوبت اضافه کردن جعفری ساطوری شده می باشد. تابه مواد میانی را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: پیچیدن بورک

ورق خمیر یوفکا را از بسته بندی خارج کنید. اگر دوست دارید همانند عکس به صورت گرد این بورک را تهیه کنید باید خمیر گرد بگیرید و همانند عکس زیر مواد را قرار دهید و رول کنید و یا می توانید از خمیر مستطیل استفاده کنید و خمیر را به راحتی رول کنید. خمیر یوفکا را با مخلوط کمی شیر و روغن چرب کنید و از مواد میانی داخل آن قرار دهید و بپیجید.

مرحله چهارم: پخت بورک گوشت و قارچ در فر و ماهیتابه

برای پخت در فر باید روی بورک ها را با زرده و زعفران رومال کنید و به دلخواه سیاه دانه یا کنجد بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید. برای پخت بدون فر باید داخل یک تابه کمی روغن ریخته و همه اطراف بورک را سرخ کنید و روی دستمال روغن گیر قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بورک گوشت و قارچ خانگی و خوشمزه با فر و بدون فر

می توانید به دلخواه به مواد میانی کمی پنیر رنده شده یا ورقه ای اضافه کنید.
می توانید از فلفل دلمه و ذرت نیز استفاده کنید.
خمیر را حتما با شیر یا آب رومال کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار