gardeshban.ir

ماه محرم برای ما ایرانی‌ها همیشه با نذری دادن گره خورده است، شربت نذری می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این روزهای گرم باشد.
کد خبر: ۵۴۹۴۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 12
گردشبان (gardeshban.ir) :



ماه محرم برای ما ایرانی‌ها همیشه با نذری دادن گره خورده است، شربت نذری می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این روزهای گرم باشد.

مواد لازم برای 100 نفر

  آب: ۲۴ لیتر
  آب لیموی تازه: ۱۰۰ سی سی (برابر با یک لیوان)
  شکر: ۲ کیلوگرم
  گلاب: ۲۰۰ سی سی (برابر با ۲ تا ۳ لیوان)
  یخ: به مقدار لازم
  زعفران: ۰.۵ گرم

طرزتهیه

1- برای تهیه این شربت خوشمزه باید زعفران را آب کنید. برای این منظور ابتدا زعفران را به خوبی بکوبید و به شکل پودر درآورید و در یک ظرف شیشه ای بریزید  . سپس چند تکه یخ کوچک به آن اضافه و صبر  کنید تا یخ در دمای محیط ذوب شود. این کار باعث رنگ دهی بهتر زعفران می شود و از آب کردن زعفران با آب جوش تاثیر بهتری دارد.

2- اکنون باید شهد را آماده کنید. برای این کار آب را داخل یک دیگ بریزید و صبر کنید تا به جوش بیاید. سپس درجه حرارت شعله را کم و شکر را به آن اضافه   کنید.حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید  تا شربت با حرارت ملایم به جوش بیاید و غلیظ تر شود. بعد از این که شربت به قوام مدنظر رسید، دیگ را از روی حرارت بردارید و صبر کنید  تا کمی خنک شود.

3- پس از این که شربت کمی خنک تر شد، گلاب و زعفران آب شده را به قابلمه اضافه کنید. در صورت تمایل سه تا چهار قطره اسانس هل را به شربت اضافه  کنید.  اسانس هل بسیار تلخ است و اگر به میزان زیادی به شربت اضافه کنید، شربت تلخ خواهد شد.

4- پس از خنک شدن شربت، آن را با آب و یخ رقیق  و سپس سرو کنید. همچنین می توانید این شربت را در داخل بطری های 

دردار بریزید و برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار