gardeshban.ir

شربت خانه یکی از بخش‌های ایران مال تهران است. این بخش در حقیقت همان کافه سنتی مرکز خرید ایران مال تهران محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۴۹۷۵
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
شربت خانه یکی از بخش‌های ایران مال تهران است. این بخش در حقیقت همان کافه سنتی مرکز خرید ایران مال تهران محسوب می‌شود و در طبقه G2 قرار دارد. ایران مال واقع در شمال‌غرب پایتخت و در نزدیکی پارک معروف دریاچه چیتگر است.

شربت خانه ایران مال تهران یكی از جذاب ترین مكان هایی است كه روزانه توریست و مردم محلی به آنجا سر زده و از فضای دلنشین آنجا لذت می برند. 

این مكان حس و حال دوران قاجار و تاریخ گذشته ایران را به یاد آورده و باعث شده به یك چشم بهم زدن به تاریخ قدیم و فرهنگ ایران سفر كنید. 

در واقع شربت خانه ها محیطی باستانی هستند كه در گذشته ساخته می شدند تا مردم دور هم جمع شوند و در خصوص مسائل مختلف به ویژه باستان ایران صحبت كنند.



لازم به تذكر است كه اولین شربت خانه ایران پس از ظهور اسلام و در پی ممنوع شدن شراب در اسلام پدید آمد. نخستین شربت خانه در دوران تیموریان و در شهر سمرقند ساخته شد و نظر بسیاری از مردم را جلب كرد.در همین راستا صفویان و شاه اسماعیل شربت خانه هایی را در سراسر ایران رواج دادند و مردم را برای بنای همچین آثار باستانی تشویق می كردند.

امروزه فضایی به نام كافه در ایران جای شربت خانه ها گرفته است و پیشنهاد ما به مردم این است كه از فضای فرهنگی سرزمین ایران مانند شربت خانه ایران مال نیز استفاده كنند و لذتی به یادماندنی را تجربه كنند. شربت خانه ایران مال یكی از بخش های سنتی مجموعه ایران مال می باشد كه به شكل بسیار ساخته شده است و نظر تمامی مراجعین این مجموعه را به سوی خود جلب می كند.

فضایی كه به شربت خانه ایران مال اختصاص داده شده است حدود ۲۵۰ متر مربع می باشد و باید بدانید كه دیوار های این بخش به كمك كاشی های رنگی كه یكی از نماید های معماری سنتی ایران می باشند، تزئین شده است و گردشگران با بازدید از این بخش می توانند تا حدودی با معماری اصیل ایرانی نیز آشنا شوند.



وقتی كه وارد فضای شربت خانه می‌شوید، یكی از اولین چیزهایی كه باید توجه كنید، معماری و گچ‌بری زیبای این مكان است كه نه تنها ظرافت و دقت مثال زدنی در آن به كار گرفته شده، بلكه زیبایی هم چاشنی آن كرده‌اند و خروجی این تركیب، یك منظره زیبا شده است.

شربت‌ خانه ایران‌ مال با سالنی وسیع كه سه هلالی در مركز آن بر روی سه ستون قرار گرفته سرشار از جلوه‌های هنر و معماری ناب ایرانی است. در شربت‌ خانه بیش از هر چیز ظرافت‌ها و ریزه‌كاری‌های گچ‌بری به چشم می‌آید. زمانی كه از دیدن این زیبایی‌ها سیر شدید، كمی جلوتر بروید و از ستون‌ها رد شوید تا به بار برسید. اینجا منوی كاملی از شربت‌های موجود پیش روی شما قرار داده می‌شود تا انتخاب كنید.



میز بار نیز با نقش گل و بوته مناسبت خوبی با سایر دكوراسیون شربت‌ خانه دارد و بخشی از روح سنتی حاكم در فضا را از آن خودش كرده است. اگر به قصد گردش و تفریح به بازار بزرگ ایران مال رفتید بازدید از شربت خانه‌اش را از دست ندهید، چرا كه این امكان برایتان وجود دارد كه علاوه بر نظاره نقش و نگارهای رنگارنگ كه تلفیقی از رنگ‌های فیروزه‌ای، زرد كهربایی، نارنجی، سفید و غیره است در فضای آرام بخشش به همراه شنیدن موسیقی سنتی این شربت خانه از عرقیات گیاهی معروف كاشان و بازارهای قدیم تهران نوش جان كنید.

پس از صرف این نوشیدنی‌های خوش طعم، برای آشنایی با صنایع دستی ایران سری هم به غرفه‌های سرای عقیق، سرای زمرد، سرای فیروزه، سرای الماس و سرای ابریشم بزنید كه در نزدیكی این شربت خانه به چشم می‌خورد.



دسترسی

شربتخانه یکی از بخش‌های ایران مال تهران است و در طبقه G2 قرار دارد. ایران مال در حدفاصل بین دو شهر تهران و کرج واقع شده است. این مجموعه در شمال‌ غرب پایتخت و در نزدیکی پارک معروف دریاچه چیتگر است. برای دسترسی به این مرکز خرید باید خودتان را به انتهای بزرگ‌راه شهید خرازی برسانید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار