gardeshban.ir

کتابخانه جورج پی بادی در مریلند آمریکا یکی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا به شمار می‌رود.
کد خبر: ۵۵۰۳۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
کتابخانه جورج پی بادی در مریلند امریکا یکی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا به شمار می‌رود. این کتابخانه توسط فردی نیکو کار به نام جورج پی بادی در سال 1878 افتتاح گردید. این کتابخانه از 300 هزار جلد کتاب که بیش تر آن ها کتاب های قدیمی قرن 18 تا 20 میلادی می باشد تشکیل شده است.




کتابخانه جورج پی‌بادی واقع در کلانشهر بالتیمور ایالت مریلند، بخشی از دانشگاه خصوصی جانز هاپکینز از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های تحقیقاتی ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید. با وجود اینکه کتابخانه در محوطه داخلی دانشگاه واقع شده با این حال، بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است. این کتابخانه باشکوه در یک منطقه تاریخی و در نزدیکی بنای مشهور یادبود واشنگتن قرار دارد و به همین دلیل، هر ساله هزاران نفر از گردشگران شهر را به سمت خود جذب می‌کند.

جورج پی بادی این کتابخانه را به عنوان یک هدیه، برای شهروندان بالتیمور به علت مهربانی و مهمان نوازی آن‌ها ساخته است. کتابخانه پی بادی به خاطر درونش که یک اطاق میانی بلند دارد، شناخته شده است. پنج بالکن موج دار آهنی به حاشیه پر از کتاب متصل شده است و سقف نورگیر، کتابخانه را با نور طبیعی پوشش می‌دهد.



این مجموعه بزرگ شامل منابعی از قبیل تاریخ انگلیس و آمریکا ، ادبیات انگلیسی و آمریکایی ، زندگینامه ، موضوعات باستان شناسی، سبک و هنر و معماری انگلیسی ، زبان های رومی و یونانی ، جغرافیا و منابع جغرافیایی نیز می باشد.

خدماتی که کتابخانه ارائه می دهد : بازدید از موزه باستان ، صدور کارت کتابخانه ، استفاده از رایانه و اینترنت ، رزرو اتاق مطالعه ، استفاده از آرشیو روزنامه های کتابخانه ، شرکت در دوره های مختلف زبان انگلیسی ، تشکیل و برگزاری نشست ها برای گروه های نقد و بررسی کتاب ها و خدمات مختلف به کودکان ارائه می گردد.

این کتابخانه، بخش کتابخانه الکترونیک دارد که امکاناتی از قبیل : کتاب های الکترونیکی ، روزنامه های محلی ، مقالات مجله ها ، کتاب های گویا ، دوره های آموزشی مختلف برای  طراحی کتاب های گویا و آموزش بارگیری ، پایگاه اطلاعاتی و فهرست آنلاین منابع را برای کاربرانش فراهم کرده است.

همچنین زوج های جوان با پرداخت 1000 دلار می توانند مراسم ازدواج باشکوهی را در این کتابخانه برگزار کنند کافیست برای این کار به کتابخانه رفته و کتابخانه را در تاریخ مورد نظر رزرو نمایند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار