gardeshban.ir

تره اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستور پخت های مختلف و ساده ای درست می شود
کد خبر: ۵۵۰۷۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
تره اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستور پخت های مختلف و ساده ای درست می شود.




مواد لازم برای ۳ نفر

اسفناج۵۰۰ گرم

تخم مرغ۳ عدد

سیر۱ عدد متوسط

نارنج۲ عدد

برنج نیم دانه½ پیمانه

کره۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و پودر دارچین به مقدار کافی

طرز تهیه تره اسفناج

مرحله اول

برای تهیه تره اسفناج خوشمزه در ابتدای کار اسفناج را شسته و درون آبکش می ریزیم، سپس به صورت درشت خرد می کنیم. حالا برنج نیم دانه را شسته و به همراه اسفناج خرد شده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه یک و نیم لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت قرار می دهیم تا اسفناج و برنج کاملا پخته شوند. در بین پخت اسفناج و برنج را چندین مرتبه هم می زنیم تا ته نگیرند و زمانی که برنج پخت، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

حالا برنج را با گوشت کوب می کوبیم، سپس سیر را به صورت ریز رنده می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن افزوده، سپس سیر را به همراه مقداری زردچوبه به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را کمی تفت می دهیم تا طلایی شود و بلافاصله تخم مرغ ها را به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا تخم مرغ ها کمی سفت شوند و تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس قابلمه را مجددا روی حرارت قرار می دهیم.

بااین روش: چروک،گودی زیر چشم و لکه های تیره صورت را درمان کنید

مرحله پنجم

حالا آب نارنج را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر دارچین به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. پس از گذشت ۵ دقیقه مخلوط سیر و تخم مرغ را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

زمانی که روی خورش دَلمه بست، کره را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در نهایت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس تره اسفناج را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار