gardeshban.ir

فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین اصلا کوتاه نیست و نیاز به چیزی بین ۷ تا ۸ ساعت رانندگی دارد.
کد خبر: ۵۵۱۰۶
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین چقدر است؟


فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین بسته به راهی که می‌روید متفاوت و به همان میزان هیجان‌انگیز است، اما به طور کلی شما باید چیزی بیش از ۶۰۰ کیلومتر مسافت را طی کنید و برای این کار چیزی بین هفت تا هشت ساعت و نیم در پیش دارید. پس حواستان باشد که از زاهدان تا چابهار خود به تنهایی یک مسافرت است.

با این همه مطمئن باشید که این مسافرت، سفری بسیار ارزشمند، جذاب و دلپذیر است و چابهار همان مقصدی است که خستگی راه را برای شما شیرین می‌کند.

چابهار یا آنطور که به بلوچی گفته می‌شود چهبار از جذاب‌ترین بنادر ایران است. این شهر جذاب نه تنها از نظر تاریخی و طبیعی بسیار دلنشین است، بلکه از نظر اقتصادی و خرید کالاهای مختلف هم مقصدی بسیار جذاب است.

ساحل‌های داغ و جذاب چابهار، تالاب صورتی چابهار یا تالاب لیپار، خلیج چابهار، احیه ساحلی خلیج گواتر، کوه‌های مینیاتوری چابهار، جزیره شیطان و ساحل شب تاب از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری چابهار هستند. به جز این شما با جاذبه‌های تاریخی جذابی، به خصوص در زمینه گورگردی روبه‌رو خواهید بود.

تمام این جاذبه‌ها طی کردن فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین را لذت بخش و جذاب می‌کند. البته اگر اهل ماجراجویی باشید در طول مسیر هم جاذبه‌های گردشگری خوب به چشم شما می‌خورد.

برای رفتن از چابهار به زاهدان سه راه پیش روی شما است که بین ۸ تا ۹ ساعت از شما زمان می‌برد. راه اول حداقل ۸ ساعت زمان و ۶۵۳ کیلومتر رانندگی نیاز دارد. این راه از دهپابید به سمت خاش و بعد کارواندار و ایرنشهر، نیک شهر و چابهار می‌رود.

فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین بستگی به راهی دارد که انتخاب می‌کنید

راه دوم ۶۷۰ کیلومتر و چیزی بیش از ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه رانندگی نیاز دارد. این مسیر از محمد آباد دوباره به خاش می‌رسد. بعد از خاش مثل مسیر قبلی از ایرنشهر و نیک شهر می‌گذرید تا به چابهار برسید.

مسیر سوم که طولانی‌ترین مسیر است به ۶۷۶ کیلومتر و چیزی نزدیک به ۹ ساعت ۳۰ دقیقه رانندگی نیاز دارد. این مسیر از حق آباد، سیب و سوران، زابلی و ریپک صالح می‌گذرد تا به چابهار برسد.

در این سه راه مقاصد گردشگری جذابی به چشم شما می‌خورد. ایرانشهر که از قدیمی‌ترین شهرهای منطقه است میزبان آثار جذابی چون قلعه ناصری است. در نیک شهر هم می‌توانید از قلعه نیکشهر تا آبشارهای مختلف و منطقه محافظت شده کوه پوزک را ببینید.

وقتی فاصله زاهدان تا چابهار را با ماشین طی می‌کنید احتمالا بدتان نمی‌آید به جز طبیعت گردی و بازدید از آثار تاریخی سری هم به مراکز تجاری مشهور شهر بزنید و خریدی معقول داشته باشید.

بازار سنتی چابهار، در ضلع شمالی بلوار امام خمینی و در کنار مسجد جامع اهل سنت چابهار یکی از اولین گزینه‌های شما خواهد بود. در این بازار از لباس‌های سنتی منطقه تا انواع سوزن دوزی و ادویه‌های دست ساز جنوبی به چشم می‌خورد. خرید در این بازار نوعی گردش مردم‌شناسانه هم به حساب می‌آید.

در منطقه آزاد چابهار چنیدن پاساز و مجتمع وجود دارد که هر نوع کالایی در آن پیدا می‌شود. این بازارها تفاوت چندانی با بازارهای تهران و اصفهان و شیراز ندارند و رفتن به آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

اما اگر علاقه‌مند به کالای دسته دوم هستید یک ساعتی بیشتر رانندگی کنید از چابهار به کنارک بروید. در خیابان اصلی این شهر بازار بزرگی وجود دارد که انواع لباس دست دوم در آن به چشم می‌خورد. اگر کمی حوصله کنید، دقت داشته باشید و راه و چاه را بلد باشید احتمالا چند لباسِ برند خوش قیمت پیدا خواهید کرد و با این کار لطف بزرگی به محیط زیست و مادرمان زمین می‌کنید.

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌های چابهار را سواحل گرم و خاص آن دانست، سواحلی که با اقیانوس همسایه است و به کلی با سواحل شمال ایران متفاوت است.

ساحل شب تاب چابهار احتمالا مشهورترین ساحل این منطقه است، ساحلی که شب‌ها به لطف عوامل طبیعی یعنی فیتوپلانکتون‌ها روشن است. پر بی‌راه نیست اگر ساحل شب تاب چابهار را با پدیده شقف قطبی مقایسه کنیم؛ همانقدر کم‌ایب و زیبا.

به علت عمر کوتاه فیتوپلانکتون‌ها خارج از آب این نور دوام زیادی ندارد، با این همه قدم زدن در ساحل شب تاب چابهار، رویایی‌ترین تجربه پیاده روی را برای شما به ارمغان می‌آورد و با کمی شانس تبدیل به یک تجربه فراموش ناشدنی می‌شود. فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین بروید سری به ساحل شب تاب نزنید؟ این یک اشتباه بزرگ است.

به تمام خط ساحلی دریای عمان که در ایران قرار دارد را مکران می‌نامند. مکران از قدیمی‌ترین مناطق ایران است و امروز اهمیت استراتژیک فوق‌العاده‌ای دارد. این خط ساحلی را باید یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران دانست.

مکران از آن جاذبه‌هایی است که فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین را لذت بخش می‌کند
مکران جایی است که دریای خنک به کویر دغ می‌رسد و منظره و طبیعیتی جذاب را شکل می‌دهد. تنها در مکران است که شن کویر به شن ساحل می‌رسد و دو اقلیم به ظاهرا متضاد ترکیب می‌شود.

برخی از سواحل جزو اسکله های چابهار به شمار می‌روند و کشتی‌ها و لنج‌ها در آن‌ها رفت و آمد دارند، برخی صخره‌ای هستند و برخی دیگر مناسب آب‌تنی و ورزش آبی. اگر فاصله زاهدان تا چابهار با ماشین حتما به سواحل جادویی مکران بروید، این سواحل بسیار کم‌نظیر هستند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار