gardeshban.ir

دریاچه لاک پشت یا دریاچه کورک (Cork Lake) در نواحی جنوب غربی شهر تفلیس واقع شده است.
کد خبر: ۵۵۱۳۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱-1401 May 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
تفلیس، پایتخت کشور گرجستان می باشد. این شهر زیبا از هر لحاظ می تواند یک اقامت دلنشین و سفری خاطره انگیز را برای شما رقم بزند. دو نمونه از مهم ترین مراکز گردشگری در این شهر که نباید از دیدن آن ها غافل شوید، دریاچه لاک پشت های تفلیس گرجستان و موزه قوم شناسی تفلیس هستند که در نزدیکی هم قرار گرفته اند.




دریاچه لاک پشت یا دریاچه کورک (Cork Lake) در نواحی جنوب غربی شهر تفلیس واقع شده است. این دریاچه زیبا در شیب های شمالی کوه متاتسمیندا (mtatsminda) جای خوش کرده است. قرار گرفتن در منطقه ای مرتفع، چشم انداز منحصر به فردی را در این جا سبب شده که انگیزه بازدید از آن را دو چندان می کند.

در اطراف دریاچه لاک پشت رویدادهای ورزشی بسیاری برگزار می شود و همچنین، با فرا رسیدن تابستان، حمام آفتاب از فعالیت های محبوب در این تفرجگاه است. زمین بازی کودکان، کافه های تابستانی، شنا، برگزاری کنسرت های توسط افراد شناخته شده در اطراف دریاچه و رویدادهای متعدد دیگر، از جاذبه های محبوب دریاچه لاک پشت به شمار می روند. این جا بیش از همه برای تفریحاتش محبوب است.




جالب است بدانید که دریاچه لاک پشت ها برخلاف نامش، عاری از هرگونه لاک پشتی است و به عبارتی می‌توان گفت فقط نام لاک پشت را به یدک می‌کشد. مناظر اطراف این دریاچه بسیار زیبا و آرامبخش است و حالت لوکس تری نسبت به دریاچه‌های دیگر تفلیس دارد.

در بالای این دریاچه تله کابینی ساخته‌اند که هر ساله گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی را از نقاط مختلف گرجستان و دنیا به سوی خود می‌کشاند تا شکل شماتیکی(لاک پشتی) دریاچه زیرپایشان را از بالا ببینند.




بهترین زمان بازدید از دریاچه لاک پشت ها 

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه لاک پشت ها، فصل تابستان است. اگر در فصل تابستان به دریاچه لاکپشت ها بروید می‌توانید از شنا کردن در دریاچه، قایق سواری و فضای بیرون آن به صورت پیکنیک یا در کافه‌های روباز حسابی لذت ببرید. با وجود همه این موارد باید گفت که در هر فصلی به تفلیس بروید، دریاچه لاکپشت ها زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

دسترسی

برای رفتن به دریاچه لاکپشت ها از ایستگاه متروی روستالوی (Rustaveli metro station) سوار اتوبوس‌های خط 59 به مقصد پارک ویک شوید و در آخرین ایستگاه پیاده شوید. از آخرین ایستگاه با حدود نیم ساعت پیاده روی به دریاچه لاکپشت ها می‌رسید. همچنین تاکسی‌های موجود در ایستگاه آخر با گرفتن 3 لاری شما را به دریاچه خواهند رساند.

آدرس: گرجستان، نواحی غربی تفلیس، منطقه واکه
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار