gardeshban.ir

هتل یا مهمان‌خانه یک ساختمان مسکونی است که معمولاً برای اقامت‌های موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد. هتل‌ها معمولاً از چندین اتاق تشکیل‌ شده‌اند که در هر یک از آن‌ها، امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی وجود دارد. ظرفیت هر اتاق هتل با توجه به تعداد تخت‌های آن سنجیده می‌شود که معمولاً به‌صورت یک‌نفره یا دونفره هستند. هتل داری و مدیریت هتل کاری دشوار است که معمولاً با چالش‌های بسیاری همراه است.
کد خبر: ۵۵۱۵۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
چالش‌هایی که هتل‌ها روزانه با آن سرو کار دارند؟


مسائل مربوط به یک هتل را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد: برخورد و رفتار خدمه با مهمانان، امکانات رفاهی و مسکونی، نظافت و پاکیزگی هتل. وقتی مسافر وارد هتل می‌شود، در درجه اول نظافت و پاکیزگی آن هتل توجه او را جلب می‌کند؛ سپس برخورد خدمه بسیار مهم است و در نهایت امکانات هتل حائز اهمیت است. برای بخش نظافت یک هتل، می‌توان از تجهیزات مختلف (مانند تجهیزات لاندری) و دستگاه‌هایی برای افزایش سرعت و کیفیت کار استفاده کرد.

امکانات هتل

همان‌طور که اشاره کردیم، امکانات هتل یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هتل است. مهم نیست هتل شما چه امکاناتی دارد؛ مهم این است که اصلی‌ترین نیازهای هر فرد به بهترین شکل برطرف شود. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین امکانات هتل که باید همواره آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید ذکر می‌کنیم:

سرویس بهداشتی
امکانات گرمایشی و سرمایشی
سرویس خواب
نورپردازی
اینترنت
رفتار کارکنان

برخورد کارکنان با مشتری و حفظ احترام او از مهم‌ترین مواردی است که توجه یک مشتری را جلب می‌کند. ایجاد احساس وفاداری در مشتری تنها با حفظ احترام و برخورد صحیح با او ممکن می‌شود. شرایطی را در نظر بگیرید که شیرآلات سرویس بهداشتی شما دچار خرابی شده‌اند؛ مسافر مشکل را به شما اعلام می‌کند و شما به بهترین شکل با او صحبت می‌کنید و توضیح می‌دهید که در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهید کرد. حالا فرض کنید وقتی‌که مسافر مشکل را به شما اعلام کرد، شما با تندخویی با او صحبت می‌کنید؛ با این برخورد شما آن مشتری را برای همیشه از دست خواهید داد.

نظافت هتل

نظافت هتل یکی از مهم‌ترین بخش‌های هتلداری است که همواره باید آن را در اولویت خود قرار دهید. رعایت نکردن نظافت باعث انتقال بیماری‌ها می‌شود و موجب ناراحتی مسافر می‌گردد. هیچ مسافری علاقه به ماندن در اتاقی ندارد که در آن بوی نامطبوعی به مشام می‌رسد. قدم گذاشتن روی فرش و کف‌پوش کثیف، نشستن روی مبل‌های آلوده و خوابیدن روی تختی که ملحفه‌های کثیفی دارد، باعث می‌شود مسافر احساس ناخوشایندی داشته باشد و دیگر مایل به اقامت در هتل شما نباشد. همواره محیط هتل را تمیز کنید؛ به یاد داشته باشید که لابی، از مهم‌ترین بخش‌های یک هتل است و باید نیروی بیشتری برای نظافت آن در نظر بگیرید. نظافت لوازم هتل نیز از اهمیت غیرقابل‌انکاری برخوردار است.

برخی از مهم‌ترین مواردی که باید به‌صورت مستمر به نظافت آن بپردازید به شرح زیر است:

نظافت پنجره‌ها و شیشه‌ها
نظافت کف‌پوش
نظافت کامل سرویس بهداشتی
شستن ملحفه‌ها
شست‌وشوی پرده‌ها

لاندری روم چیست؟

لاندری روم یا اتاق لباسشویی، بخشی از هتل است که تجهیزات لاندری، مانند ماشین لباسشویی صنعتی و ماشین خشکشویی صنعتی در آن قرارگرفته‌اند. در این اتاق معمولاً فضایی برای آویزان کردن لباس و اتو کردن قرار دارد؛ قفسه‌هایی برای قرار دادن لباس و ملحفه نیز در این اتاق وجود دارد که باعث نظم بخشیدن به آن می‌شود.

تجهیزات لاندری از دو جهت برای هتل‌ها اهمیت دارد: شست‌وشوی لوازم مربوط به هتل، مانند ملحفه‌ها و لباس کارکنان، استفاده مشتری از لاندری روم جهت شست‌وشوی لباس‌ها.

همان‌طور که می‌دانید، در هتل‌های پنج ستاره، هر روز نظافت کلی انجام می‌شود؛ ازاین‌رو، این هتل‌ها نیاز مبرمی به تجهیزات لاندری دارند؛ از سوی دیگر، برخی از مسافران اقامتی طولانی‌مدت در هتل دارند که مجبور به شست‌وشوی لباس‌های خود می‌شوند؛ کامل بودن تجهیزات لاندری و امکان استفاده از آن توسط مسافر، باعث می‌شود مسافر تجربه خوبی از اقامت در هتل شما داشته باشد و بتواند به بهترین شکل نیازهای اساسی خود را برطرف کند. در ادامه به مهم‌ترین تجهیزات لاندری می‌پردازیم

ماشین لباسشویی صنعتی

ماشین لباسشویی صنعتی توانایی شست‌وشوی هر پارچه‌ای، بدون آسیب رساندن به بافت آن را دارد. ماشین لباسشویی بزرگ یا صنعتی، تنظیمات بیشتری برای درجه حرارت آب، سرعت چرخش مخزن، تنظیم میزان آب و کنترل میزان مواد شوینده دارد. مزایای بی‌شمار ماشین لباسشویی صنعتی باعث می‌شود که به بافت ملحفه‌ها یا پرده‌ها و ... آسیب کمتری وارد شود؛ همچنین می‌توان مصرف مواد شوینده و آب را به حداقل رساند تا در هزینه‌های هتل صرفه‌جویی شود. در واقع تصور هتل بدون ماشین لباسشویی صنعتی امکان پذیر نیست. انتخاب مناسب این نوع ماشین های لباسشویی می تواند نظافت، پاکیزگی و همچنین سرعت در شست و شوی البسه، ملحفه، پتوها و پرده‌ها را برای هتل به ارمغان بیاورد.

ماشین خشکشویی صنعتی

ماشین خشکشویی صنعتی یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزاتی لاندری است که مانند ماشین لباسشویی صنعتی برای شستشوی البسه و منسوجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماشین خشکشویی دارای عملکرد و مکانیسم شستشوی کاملا متفاوتی نسبت به ماشین لباسشویی صنعتی می‌باشد، برخلاف لباسشویی صنعتی که لباس‌ها را با شست و شوی کامل در آب و مواد شوینده تمیز می‌کند،  فرآیند خشکشویی و تمیز شدن لباس‌ها در ماشین خشکشویی عموما با استفاده از حلال شیمیایی، همراه با مقدار بسیار کمی آب و یا کاملا بدون آب انجام می‌شود، به همین دلیل به این روش خشکشویی گفته می‌شود.

یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که در هتل‌ها وجود دارد، ایجاد لکه‌هایی روی ملحفه‌هاست. برخی لکه‌ها به‌سادگی پاک نمی‌شوند و زحمت فراوانی برای کارکنان هتل ایجاد می‌کنند. راه‌حل اساسی از بین بردن لکه‌های ملحفه‌ها، استفاده از ماشین خشکشویی صنعتی است. ماشین خشکشویی صنعتی از مواد شیمیایی مخصوصی استفاده می‌کند و بدون دخالت آب و به‌سادگی لکه‌ها را از بین می‌برد و به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که کمترین آسیب را به بافت پارچه می‌رساند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار