gardeshban.ir

پیاده راه سبزه میدان زنجان یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی شهر زنجان است که منطقه خوبی برای پیاده‌روی و همچنین خرید سوغاتی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۵۲۳۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
زنجان یکی از استان‌های ایران است که در شمال غربی ایران قرار گرفته و از مناطق ترک‌‌نشین محسوب می‌شود. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا زنجان با داشتن آب و هوایی خاص و خنک، به عنوان بهشتی معتدل شناخته می‌شود که هر ساله و به خصوص در تابستان، میزبان عده‌ی کثیری از طبیعت دوستان است. یکی از خیابان های فعال و محبوب این شهر خیابان سبزه میدان است.

پیاده راه سبزه میدان زنجان یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی شهر زنجان است که منطقه خوبی برای پیاده‌روی و همچنین خرید سوغاتی محسوب می‌شود. این خیابان سنگفرش است و هیچ خودرویی وارد آن نمی‌شود، با خیال راحت می‌توانید قدم بزنید و از فضا لذت ببرید.




اگر خواستید داخل شهر زنجان کمی قدم بزنید، یکی از بهترین گزینه‌ها، سبزه میدان است. کف سنگفرش‌ها هم نورپردازی شده و برای شب‌گردی بسیار مناسب است. در ضمن در هر دو طرف خیابان فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که محصولات مختلفی را به مشتریان عرضه می‌کنند.

این پیاده راه با برخورداری از فروشگاه‌های متنوع، محل فروش انواع صنایع دستی از جمله چاقوهای معروف و باکیفیت زنجان و ملیله‌کاری است. در خیابان سعدی جنوبی از چهارراه انقلاب، تعداد زیادی فروشگاه ظروف و صنایع مسی دیده می‌شود که می‌توانید بهترین سوغاتی‌های شهر را از این مغازه‌ها برای دوستان و عزیزان خود خریداری کنید.




علاوه بر چاقوی زنجان که یکی از مهم‌ترین محصولات و سوغات این شهربه حساب می آید، انواع دیگری از صنایع‌دستی روی ظروف، پارچه و جواهرات را هم می‌توانید از فروشگاه‌های سبزه میدان تهیه کنید. برخی عطاری‌ها هم هستند که با فروش ترکیبات عجیبی از داروهای گیاهی و شکلات‌هایی با طعم‌های شگفت‌انگیزی مانند سقز و… مسافران را به‌ وجد می‌آورند.

یکی از جذابیت‌های سبزه میدان، مجسمه مردی است که روی یک تکه چوب نشسته و به یک دوچرخه ای خیره نگاه می‌کند. شاید اول فکر کنید دوچرخه برای یکی از رهگذران است.این دوچرخه نمادی از امانتی محسوب می‌شود که به این مرد بزرگ سپرده شده بود و او هم سالیان سال از آن مراقبت می‌کرد. حاج حسن نعلچگر، که به مرد امانت‌دار معروف است، از کودکی شروع به نعلچگری کرد. او در همه عمر به‌دلیل ساده‌زیستی و تواضعی که داشت، بسیار موردتوجه و محبت مردم بود.

حاج حسن، ۴۵ سال از یک دوچرخه که به وی سپرده بودند، نگه‌داری کرد بدون اینکه از آن استفاده‌ کند. او در نهایت در سن ۸۱ سالگی در سال ۱۳۷۹ از دنیا رفت. او مردم را به راستی و درستی تشویق می‌کرد و الگویی برای مردم این منطقه بود. این تندیس در سال ۱۳۹۷ و برای بزرگ‌داشت خاطره این مرد ساخته شده است.

در روایت دیگری هم آمده که سال‌ها پیش، یک مامور شهرداری باعث شکسته شدن دوچرخه حاج حسن می‌شود. مدتی بعد برای جبران یک دوچرخه نو برای او می‌آورد و بعد هم بدون هیچ حرفی می‌رود. حاج حسن امانت‌دار بدون استفاده از این دوچرخه جدید، ۴۵ سال از آن نگه‌داری می‌کند تا روزی دوباره آن را تحویل مامور دهد.




جاذبه های دیدنی اطراف

یکی از مزیت‌های سبزه میدان این است که به بسیاری از دیدنی‌ های زنجان نزدیک است و شما بعد از قدم زدن در این خیابان و خرید سوغاتی می توانید به سراغ دیگر دیدنی های زنجان بروید. از جمله جاذبه های نزدیک عبارتند از؛

موزه مردان نمکی
مسجد جامع زنجان
مسجد خانم
بازار زنجان
حمام حاج داداش
عمارت دارایی




چطور به پیاده راه سبزه میدان برویم ؟

همانطور که در ابندای مقاله گفتیم، این پیاده راه محبوب در میدان انقلاب واقع شده است. چه از ماشین شخصی خود استفاده می کنید و چه از وسایل نقلیه عمومی، باید خود را به میدان انقلاب برسانید تا بتوانید در این پیاده راه زیبا قدم بزنید.

آدرس: استان زنجان، زنجان، میدان انقلاب
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار