gardeshban.ir

چاینیز نودل یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود و همچنین به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چاینیز نودل در ادامه همراه باشید.
کد خبر: ۵۵۲۴۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 10
گردشبان (gardeshban.ir) :



چاینیز نودل یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود و همچنین به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چاینیز نودل در ادامه همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ
½ پیمانه
کلم برگ سفید
½ پیمانه
هویج
½ پیمانه
فلفل دلمه ای رنگی
½ پیمانه
سویا سس
۱ قاشق غذاخوری
نودل
۲ بسته
سیر
۲ حبه
رب انار
۱ قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل
¼ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاه
به مقدار کافی

طرز تهیه چاینیز نودل

مرحله اول

برای تهیه چاینیز نودل خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت ورقه ای برش زده و با مقداری نمک و فلفل سیاه مزه دار می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله دوم

حالا سینه های مرغ را درون تابه گذاشته و حرارت زیاد می کنیم تا آب میان بافی مرغ خارج نشود، سپس زمانی که سینه مرغ پخت، آنرا از تابه خارج می کنیم. در ادامه کلم برگ را به صورت رشته ای خرد کرده و می شوییم.
 
مرحله سوم

در این مرحله کلم برگ را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. حالا فلفل دلمه ای و هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن هر دو را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مجددا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس کلم سفید را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا نرم شود. حالا هویج خرد شده را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس فلفل دلمه ای خرد شده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا سبزیجات کاملا نرم شوند. در ادامه سیر را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سیر را به تابه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن، سس سویا، رب انار به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و مزه دار شوند.

مرحله هفتم

لازم به ذکر است بدانید به دلیل شور بودن سس سویا، نمک را کنترل شده به تابه اضافه کنید. زمانی که آب درون قابلمه جوش آمد، نودل را به همراه ادویه مخصوص آن به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم نودل درون آب نرم شود.

مرحله هشتم

حالا سینه های مرغ پخته شده را درون تابه قرار می دهیم و با باقی مواد ترکیب می کنیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه نودل را بدون آبکشی درون آبکش ریخته تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به تابه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در نهایت چاینیز نودل را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به دلخواه با پیازچه خرد شده تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار