gardeshban.ir

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران/
از شنبه 12 شهریور فروش ویژه پروازهای اربعین برای بازه زمانی 15 شهریور تا 30 شهریور توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۵۲۴۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
پروازهای اربعین هما فقط از تهران/‌ عرضه بلیت‌‌های کاروانی و بلیت‌های غیرگروهی ‌از 12 شهریور


حسام قربانعلی امروز در جمع خبرنگاران درباره عرضه بلیت پروازهای اربعین توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: از شنبه 12 شهریور فروش ویژه پروازهای اربعین برای بازه زمانی 15 شهریور تا 30 شهریور توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود.

* برنامه‌ریزی جابه‌جایی 15 هزار زائر اربعین توسط هما

وی با بیان اینکه ایران‌ایر در ایام اربعین 15 هزار زائر را جابه‌جا می‌کند، افزود: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، عرضه بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب 6 میلیون تومان (رفت و برگشت) خواهد بود.

* تهیه بلیت‌ گروهی و غیرگروهی پروازهای اربعین با 2 شیوه

قربانعلی درباره تهیه بلیت پروازهای اربعین تأکید کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فقط از مبدأ تهران پروازهای اربعین را انجام خواهد داد که به فرودگاه نجف خواهد بود، بنابراین زواری که در گروه‌های بیش از 9 نفر هستند باید به ادارات مرکزی هما واقع در مهرآباد بخش فروش چارتر مراجعه کنند، همچنین در راستای عدم ایجاد ازدحام و برای نوبت‌گیری، با تلفن 46625151 تماس بگیرند که از سوی اپراتورها برای تهیه بلیت راهنمایی می‌شوند.

وی افزود: برای تهیه بلیت زیر 9 نفر، عرضه از طریق دفتر مرکزی فروش بلیت‌های ایران‌ایر در ابتدای خیابان استاد نجات‌اللهی تهران انجام می‌شود، همچنین بلیت کمتر از 9 نفر از طریق سایت اینترنتی شرکت هما نیز عرضه‌ خواهد شد.

* جزئیات استرداد بلیت پروازهای اربعین هما

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: نرخ بلیت برای بزرگسال 6 میلیون تومان و برای رده سنی کودک نیز 6 میلیون تومان و برای کمتر از دو سال 10 درصد نرخ خام بلیت خواهد بود، چون مالیات مسافر کودک در فرودگاه نجف نسبت به بزرگسال کمی متفاوت است.

وی تأکید کرد: زواری که زمان پرواز در فرودگاه حاضر نشوند، فقط 50 درصد قیمت بلیت خام به آنها برمی‌گردد که 3 میلیون در هر مسیر است، اما زواری که از قبل اعلام کنسلی پرواز کنند، فقط 500 هزار تومان هزینه استرداد دارند و در مسیر رفت و برگشت فقط یک میلیون تومان از کل 6 میلیون تومان کسر می‌شود.

قربانعلی افزود: قابلیت استرداد بلیت‌های اربعین هما از همه دفاتر ممکن است، اما تهیه بلیت صرفاً از طریق دو مرکزی که اعلام شده امکانپذیر خواهد بود.

وی تأکید کرد: طی هماهنگی با بانک‌های عامل مقرر شده است استرداد وجوه بلیت‌های کنسل‌شده به سرعت به زوار انجام شود.

* حداکثر بار زوار 30 کیلوگرم

مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر با بیان اینکه مقدار بار مجاز برای هر زائر 30 کیلوگرم است، ‌تأکید کرد: هما همه پروازهای ویژه اربعین را از فرودگاه مهرآباد انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ناآرامی‌هایی که پیش از این در عراق رخ داد و رفع شد،‌گفت: در همین راستا هما پروازهای عتبات خود را تا 5 سپتامبر (14 شهریور) لغو کرده است، اما به زودی در این‌باره اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

بنابراین گزارش، طرح ویژه پروازهای اربعین از 15 شهریور آغاز می‌شود و تا 30 شهریور ادامه دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار