gardeshban.ir

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از دستگیری دو حفار غیرمجاز در محدوده یک محوطه تاریخی در بخش بسطام خبر داد.
کد خبر: ۵۵۲۸۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در یک محوطه تاریخی بسطام


مرتضی نظری ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۱ بااعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در یکی از محوطه‌های تاریخی در بخش بسطام، حفاران توسط نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی دستگیر شدند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با بیان اینکه حفاران با تصور دست‌یابی به اشیای قدیمی اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند، افزود: از این دو حفار متخلف، ادوات حفاری کشف و ضبط و یک خودرو متعلق به آن‌ها نیز توسط نیروی انتظامی توقیف شد.

نظری گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن، به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود یادآوری کرد: هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اطلاع دهند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار