gardeshban.ir

شهر بورسا ترکیه علاوه بر زیبایی طبیعی، به خاطر تاریخ غنی بناهای باستانی و مکان‌های میراث شهرت دارد.
کد خبر: ۵۵۲۹۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهر بورسا ترکیه علاوه بر زیبایی طبیعی، به خاطر تاریخ غنی بناهای باستانی و مکان‌های میراث شهرت دارد. از این رو یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است. یکی از برجسته ترین ویژگی های تاریخی آن، بازار برزگ معروف است که مقصد گردشگرانی است که از همه جا به بورسا می آیند.




بازار و کاروانسرای تاریخی کوزا هان (Koza Han) در استان بورسای ترکیه به عنوان یکی مراکز مهم نساجی کشور، به «آخرین ایستگاه جاده ابریشم» مشهور است. کوزا هان از بازارهای تاریخی شهر بورسا که توسط بایزید دوم ساخته شده و از مراکز مهم نساجی در ترکیه به شمار می‌رود در تمام فصول مورد توجه گسترده گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

فروش پیله‌های کرم ابریشم از گذشته دور در کوزاهان باعث شده است شهر بورسا به مرکز نساجی و تبدیل و به «آخرین ایستگاه جاده ابریشم» مشهور شود. کوزا هان از آجر و سنگ تراشیده ساخته شده و دارای 95 اتاق است که امروزه از آنها به عنوان مغازه استفاده می‌شود.

گردشگران علاوه بر بازدید از این مکان تاریخی چای و قهوه نیز صرف می‌کنند. اردنچ شنتورک از مسئولین بنای مذکور در این زمینه گفت: «کوزا هان آخرین ایستگاه جاده ابریشیم است. این منطقه در گذشته کاروانسرا بوده است».




در سال ۱۴۹۱ میلادی فرماندارن شهر بورسا به یک ایده‌ی اقتصادی فکر کردند؛ تاسیس مسافرخانه‌ای مجلل برای تجار. از دلایل اهمیت شهر بورسا باید به اهمیت اقتصادی آن در جاده‌ی ابریشم اشاره کنیم. بورسا محل استراحت و نفس‌گیری کاروان‌هایی بود که مسیر طولانی شرق به غرب را طی می‌کردند، به همین دلیل بناهای قدیمی‌ در قالب مسافرخانه در بورسا به وفور به چشم می‌خوردند.




در میان مسافرخانه‌های بورسا کوزا هان از همه مشهور‌تر است. این بنا در یک محوطه‌ی وسیع مابین مسجد جامع و مسجد اورهان بنا شده است. کافه باغ چای کوزا هان امروز مکان استراحت دلپذیری برای گردشگران محسوب می‌شود. ورود به کوزا هان رایگان است. روزهای غیر تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۸:۳۰ از میهمانان پذیرایی می‌کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار