gardeshban.ir

سخنگوی فراجا مطرح کرد/
سخنگوی فراجا توضیحاتی را درباره نحوه ارائه خدمات گذرنامه و برگ تردد، ساعات کاری مراکز ارائه‌دهنده این خدمات و دلایل شلوغی برخی مراکز را ارائه کرد.
کد خبر: ۵۵۳۰۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱-1401 June 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
صفر تا ۱۰۰ صدور گذرنامه و برگ تردد برای راهپیمایی اربعین



سردار مهدی حاجیان با اشاره به ازدحام جمعیت در برخی از مراکز مربوط به خدمات گذرنامه اظهارکرد: پلیس در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای را اتخاذ کرده و با توجه به اینکه امسال پیش‌بینی شده بود که در حدود چهار میلیون نفر قصد حضور در راهپیمایی اربعین را داشته باشند، ما از مدت‌ها قبل اعلام کردیم که شهروندان برای تمدید یا دریافت گذرنامه به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند. در حال حاضر نیز هرچه به ایام اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، میزان مراجعات برای دریافت خدمات مربوط به گذرنامه بیشتر می‌شود. در همین راستا نیز یکسری تمهیدات را برای ارائه خدمات بهتر به متقاضیان در نظر گرفتیم.

وی درباره جزئیات این تمهیدات نیز گفت:‌ یکی از این تمهیدات صدور برگ تردد ویژه اربعین است. این تصمیم با توجه به استقبال گسترده شهروندان برای دریافت گذرنامه و شرکت در مراسم اربعین حسینی، اتخاذ شده و شهروندان متقاضی صدور گذرنامه که قبل از این فاقد گذرنامه بوده یا تاریخ صدور گذرنامه‌هایشان  مربوط به قبل ششم شهریور ماه سال ۱۳۹۱ است، می‌توانند برای اخذ خدمات تنها به «دفاتر پلیس + ۱۰ » مراجعه کنند.  متقاضیان می‌توانند با دریافت «برگ ویژه اربعین» به‌عنوان سند مسافرتی و به جای گذرنامه، از مزایای یک بار تردد مرزی به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری با هزینه‌ای معادل یک دهم گذرنامه‌های عادی بهره‌مند شوند.

به گفته سخنگوی فراجا برای دریافت این برگ‌های تردد ویژه اربعین باید به دفاتر پلیس + ۱۰  و یا سایت epolice.ir مراجعه شود و به منظور صدور برگ تردد ویژه از مراجعه به مراکز صدور گذرنامه پرهیز شود.

وی افزود: موضوع دیگر درج مهر اعتبار برای گذرنامه‌هایی است که پس از ششم شهریور ماه ۱۳۹۱ صادر شده است. افرادی است که تاریخ صدور  گذرنامه‌هایشان پس از تاریخ ششم شهریور ماه سال ۱۳۹۱ بوده و اعتبار آن به اتمام رسیده یا شش ماه و کمتر از اعتبار آن باقی است. این افراد در صورت داشتن گذرنامه سالم می‌توانند به ادارات صدور گذرنامه مراجعه و از مزایای یکبار خروج به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری برخوردار شوند.

حاجیان افزود: ما تلاش کردیم تا این خدمات را در بستر هوشمند نیز ارائه دهیم، از این رو شهروندان با نصب نرم افزار پلیس من نیز می‌توانند از خدماتی که باید از دفاتر پلیس +‌۱۰ دریافت کنند با استفاده از این سامانه بهره‌مند شوند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت گذرنامه و برگ تردد

وی درباره مدارک مورد نیاز برای دریافت این خدمات نیز گفت: اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه حتما باید همراه متقاضیان باشد.

سخنگوی فراجا درباره شلوغی مراکز نیز اظهارکرد:‌ برای کاهش ازدحام جمعیت ساعات کاری دفاتر پلیس +‌۱۰ افزایش پیدا کرده و از خدمات از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ ارائه می‌شود. نیروهای خدمات مربوط به گذرنامه هم افزایش پیدا کردند. علاوه بر آن در روزهای جمعه از ساعت ۹ تا ۱۶ هم این دفاتر باز است. در مراکز صدور گذرنامه هم ساعات کاری افزایش پیدا کرده و خدمات با سرعت بیشتری انجام می‌شود. همچنین در تهران و برخی دیگر از شهرها نیز تعداد مراکز صدور گذرنامه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش پلیس کاهش زمان مراجعه کنندگان است، گفت:‌ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که مردم زمان کمتری برای دریافت این خدمات صرف کنند. عملکرد پلیس هم نشان می‌دهد که اقدامات با سرعت بیشتری در حال انجام است، به طوری که خدمات مربوط به گذرنامه در ایام منتهی به اربعین امسال در مقایسه با سال قبل بیش از ۴۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. یک نکته هم حضور مردم برای پیگیری است. ما اعلام کردیم که برگ‌های تردد از طریق پست ارسال می‌شود، اما شاهد آن هستیم که برخی از عزیزان منتظر فرآیند اداری نمانده و تصور می‌کنند که با حضور در محل امکان دریافت سریع‌تر خدمات برایشان فراهم می‌شود، عافل از اینکه موجب ازدحام جمعیت خواهند شد.

صدور بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار گذرنامه و برگ تردد

سخنگوی فراجا همچنین درباره خدمات ارائه شده از سوی پلیس برای صدور گذرنامه و برگ‌های تردد ویژه اربعین گفت:‌ تا الان و برابر آمارهای ما تا روز گذشته تعداد ۳۵۰هزار گذر ویژه اربعین صادر شده است که از این تعداد ۳۱۰ هزار گذرنامه تحویل پست شده است که به زودی به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق برآوردها حدود ۵۰۰ هزار نفر درخواست گذرویژه خواهند داشت، گفت: تا فردا و پس فردا تحویل برگ‌های گذر ویژه اربعین به متقاضیان تحویل داده خواهد شد. 

سخنگوی فراجا همچنین درباره تعداد گذرنامه‌های صادر شده نیز اظهارکرد:‌ از ابتدای مرداد ماه تا کنون یک میلیون و ۳۴۸ هزار گذرنامه و بیش از ۳۵۰ هزار برگ گذر ویژه صادر شده است و همکاران من در پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا به طور شبانه‌روزی درحال فعالیت هستند.

حاجیان همچنین درباره آن‌دسته از دفاتر پلیس + ۱۰ که ممکن است خدماتی را به متقاضیان ارائه ندهند، گفت:‌تمام دفاتر پلیس + ۱۰ باید خدمات را ارائه کنند و از مردم می‌خواهم که هر مورد تخلف را به سامانه ۱۹۷ اطلاع دهند تا از طریق بازرسی فراجا به آن رسیدگی و با آن برخورد شود.

آدرس هفت مرکز ارائه خدمات گذرنامه در تهران

سخنگوی فراجا همچنین با اشاره به افزایش مراجعات شهروندان برای دریافت خدمات مربوط به گذرنامه از اضافه شدن دو مرکز جدید برای ارائه این خدمات خبر داد و گفت‌: با توجه به استقبال گسترده شهروندان برای دریافت یا تمدید گذرنامه به منظور حضور در راهپیمایی اربعین حسینی علاوه بر مرکز صدور گذرنامه فراجا در خیابان ستارخان و دو مرکز در خیابان‌های شهید مطهری تقاطع کوه نور و شهر ری، دو مرکز دیگر نیز در شهر تهران برای ارائه خدمات مربوط به گذرنامه ایجاد شده است و بر این اساس متقاضیان دریافت خدمات مربوط به گذرنامه می‌توانند مجتمع سرکلانتری دوم و پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی واقع در بزرگراه شهید همت غرب، بعد از بزرگراه ستاری، خیابان شهید کامران کبیری طامه (شاهین)، خیابان بهار و نیز پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی واقع در  میدان نبوت، جنب کلانتری ۱۲۷ نارمک  نیز مراجعه کنند. دو مرکز دیگر نیز در شهرستان ورامین و شهرستان شهریار در شرق و غرب استان تهران این خدمات را به شهروندان ارائه می‌کند. 

وی افزود:‌لازم است متقاضیان توجه داشته باشند که در صورتی که دارای شرایط دریافت برگ تردد ویژه اربعین هستند باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواست خود برای برگ تردد را در این دفاتر ثبت کنند. دفاتر پلیس مهاجرت و گذرنامه برای ارائه خدمات مربوط به صدور یا تمدید گذرنامه است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار